גנץ: פניתי ליועמ”ש שיבחן הכשירות של נתניהו • זוהר: מה הבהלה שלך?

יו"ר כחול לבן כינס מסיבת עיתונאים ותקף בחריפות את נתניהו • לא התחייב להמליץ על יו"ר יש עתיד: "אמליץ לנשיא על בעל הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה" יו"ר הקואליציה: "נאום גנץ מחשיד. מזה זמן רב נראה שגנץ עובד אצל מנדלבליט במשרה מלאה"
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התשפ"א / 31.03.2021 18:17

שר הביטחון ויו”ר כחול לבן, בני גנץ, נושא הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת,  לקראת תום כהונתו כממלא מקום במשרד המשפטים – ועל רקע המאמצים להרכבת ממשלה.

גנץ אמר: “אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים. שלחתי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה שמבקש לבחון את כשירותו”.

גנץ הוסיף: “מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל. החל ממחר באופן תקדימי לא יהיה בישראל שר משפטים. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בפניו את ראשו. במקום להתייצב בבית המשפט הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק”.

שר הביטחון המשיך: “אנחנו בשעת חירום. זה פחות חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה, ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו ושנסכם על הקמת ממשלה ישרה שתשרת את כל האזרחים. ממשלה שתדון ברצינות בסוגיית החיסונים. שיהיה ברור, כחול לבן לא תעמוד בין אזרחי ישראל לחיסונים ואני מתחייב שהאזרחים לא ייפגעו בריאותית.

“צריך להמשיך ולקנות חיסונים, אבל לעשות את זה נכון ובצורה מסודרת. כשם שיש חשיבות לחוסן בריאותי במדינת ישראל, יש חשיבות לחוסן חוקתי במדינת ישראל, ואי מינוי שר משפטים מסוכן לא פחות לחברה הישראלית”.

יו”ר כחול לבן התייחס במסיבת עיתונאים למגעים להרכבת הממשלה הבאה – ולא התחייב להמליץ על יו”ר יש עתיד: “אמליץ לנשיא על בעל הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה – אם זה לפיד או כל אחד אחר”.

ח”כ מיקי זוהר הגיב: ‏”נאום גנץ מחשיד. מה הבהלה למינוי שר משפטים? מזה זמן רב נראה שגנץ עובד אצל מנדלבליט במשרה מלאה. גנץ, אתה בניגוד עניינים מעצם העובדה שאתה לא משרת באמת את הציבור אלא את גחמותיו של היועמ״ש שיש ביכולתו להשפיע על העתיד שלך באמצעות פרשת המימד החמישי” .

הצהרתו של גנץ מגיעה לאחר שערך היום פגישה נוספת עם יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, שבמהלכה השניים “המשיכו בשיח על מציאת הפתרון להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו” – וסיכמו כי השיחות יימשכו בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות