האחראי על מערכת המחשוב של הליכוד שקרסה: האחיין של שרה נתניהו

גורמים בליכוד: כמה ימים לפני הבחירות נערך מעין "ניסוי כלים" במערכת המחשוב - והתגלו תקלות רבות, אך כיוון שמדובר באחיין של שרה - היה חשש להביע פקפוק • הליכוד: "לא נתייחס לקמפיין"
חרדים 10
י"ז ניסן התשפ"א / 30.03.2021 11:37

קריסת מערכת המחשוב של הליכוד בעיצומו של יום הבחירות היתה אירוע דרמטי במפלגה.

גורמי מקצוע בליכוד טוענים, כי קריסתה גרמה לאיבוד שני מנדטים לפחות, אשר היו עשויים להשלים 61 מנדטים לגוש התומך בנתניהו.

הבוקר חשף יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, כי מי שפיתח את המערכת והיה אחראי עליה הוא גיא בן ארצי, סטארטאפיסט וגם אחיינה של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו.

גורמים שעבדו על מערכות המחשוב טוענים, כי מדובר במחדל גדול במיוחד.

הסיבה, לטענתם: כמה ימים לפני הבחירות נערך מעין “ניסוי כלים” במערכת המחשוב והתגלו תקלות רבות, אך כיוון שמדובר באחיין של אשת ראש הממשלה – היה חשש להביע פקפוק במערכת.

אחד מאנשי הליכוד שהיו מעורבים במתרחש, אמר בשיחה עם ‘ישראל היום’: “בן ארצי ושותפתו אשמים בקריסה. הם הובילו קו שביקש להיפרד מאפליקציית ה’אלקטור’ ולהקים מערכת נפרדת לחלוטין. לפני הבחירות עשו ניסוי במערכת – והיא קרסה”.

בימים האחרונים עלתה דרישה בליכוד מהנהלת המפלגה לערוך בדיקה מקיפה על קריסת המערכת. הבקשה טרם נענתה.

בליכוד טוענים:  “נעשו ניסיונות לפני הבחירות והמערכת עבדה בסדר למעט תקלות שנאמר לנו שיתוקנו. באותו הבוקר היה עומס ומערכת המחשוב עבדה ב־50% תפוקה עד לשעות הצהריים. אחר כך הכל עבד פיקס”.

בליכוד טוענים כי המערכת דיווחה על 3.2 מיליון הצבעות במהלך היום, אך זאת מתוך פוטנציאל של 4 מיליון מצביעים – פערי מידע בהיקף של כ־800 אלף מצביעים, שמהם, תיאורטית, ניתן היה להשיג כמות מנדטים גדולה.

בנוסף טוענים בליכוד, כי הירידה במנדטים מאז הכנסת הקודמת התרחשה הודות ל”תרומה” לסמוטריץ’ (בדמות הימנעות ממתקפות נגדו ואף תמיכה פומבית) וכי חלק מהמנדטים עברו לסער ובנט, ללא קשר למערכת המחשוב.

מהליכוד נמסר: “הליכוד אינו נוהג להתייחס לפעולות הקמפיין. עם זאת נבהיר שבניגוד לטענות, כל מערכות הבקרה של הליכוד פעלו בהצלחה ביום הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות