קיצוצים? בצאנז פותחים ב’זמן אלול’ שתי ישיבות חדשות

לקראת זמן אלול הוקמו בחצר צאנז ישיבה גדולה חדשה בחיפה וישיבה לצעירים נוספת בקרית צאנז שבנתניה • שתי הישיבות מצטרפות לישיבה חדשה נוספת לבחורים בוגרים שנחנכה במהלך השנה
י"ח אב התשע"ד / 14.08.2014 01:54

גל קיצוצים וגזירות? בחסידות צאנז פותחים את הזמן החדש עם שתי ישיבות חדשות, שיפתחו את שעריהן לקראת זמן אלול.

בחסידות מסבירים כי בשל הגידול במספר הצעירים המתדפקים על שערי הישיבות, הורה האדמו”ר מצאנז לעסקנים על פתיחת הישיבות החדשות.

לצורך כך, זימן האדמו”ר את העסקנים הרב בר יוחאי שמעון והרב זאב קליין, אשר לקחו על עצמם את העול הכבד, למרות המצב הכלכלי הקשה.

בשתי הישיבות יתחנכו מאות תלמידים. הראשונה היא הישיבה הגדולה ‘מתיבתא דברי יציב’ ע”ש האדמו”ר מצאנז זצ”ל, והיא תוקם בקריית אליהו שבחיפה, שם אותר מבנה מתאים, העובר בתקופה זו שיפוץ והתאמה לאיכלוס הישיבה, על כל צרכיה.

במקביל, בעקבות הצפיפות הרבה בהיכל הישיבה לצעירים בקריית צאנז שבנתניה, הוחלט על פיצולה והקמת ישיבה נוספת בתוככי הקריה, שתיקרא ‘ישיבת דברי ברוך’ – ע”ש האדמו”ר  מגורליץ זצ”ל, סבו של האדמו”ר מצאנז.

בצאנז מציינים סגירת מעגל עם ייסוד ישיבה זו, שתשוכן במבנה המכונה ‘די אלטע ישיבה קטנה’ – מבנה ישן בו שכנה הישיבה בשנים שהוקמה קריית צאנז. כעת, עם פתיחת הישיבה החדשה, עובר המבנה הישן שיפוץ יסודי, כשתורה מחזרת אחר אכסניה שלה, והישיבה שבה למקום מושבה מזה שנים רבות.

ישיבות אלו, מצטרפות לישיבה נוספת שהוקמה בשנה האחרונה – ‘היכל התורה’, בה מתחנכים הבחורים הבוגרים, המסיימים את שיעור ג’ בישיבה, כאשר מסגרת מיוחדת ומותאמת עבורם מתנהלת על ידי צוות של אישי חינוך מסורים.

לאור ההתפתחות המשמעותית במוסדות החינוך של צאנז, מינה האדמו”ר ‘ועד ההנהלה הרוחנית’, בו נציגים מכל היכלי הישיבות, שתפקידם להוביל את הקו החינוכי בהקמת הישיבות החדשות, כמו גם איתור הצוות החינוכי, טיפול שוטף במגוון נושאי החינוך בהיכלי הישיבות.

בראשות הוועד עומד ראש רשת ישיבות צאנז, הגאון רבי יוסף משה דב הלברשטאם, בנו של האדמו”ר.

ישיבות צאנז

ישיבות צאנז

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות