קמפיין הגעוואלד: מי הצליח לגייס את תומכיו רגע לפני הקלפי?

סקר שבוצע על ידי הסוקר שלמה פילבר ומכון 'דיירקט פולס', בו בוצע מעקב מדגם עם יותר מ-7,240 נדגמים - מוכיח: מי מהמפלגות אכן הצליחו להעביר אליהן תומכים חדשים ממש בקו הסיום • מתי הם קיבלו את ההחלטה הסופית, מי המצליחה ביותר, ומי לא הצליחו להוציא מצביעים מהבית?
חרדים 10
י"א ניסן התשפ"א / 24.03.2021 16:23

בינתיים, בזמן שאתם כוססים ציפורניים בציפייה לתוצאות של המעטפות הכפולות, במכון ‘דיירקט פולס’ רוצים נספר לכם מה קרה בשלושת הימים האחרונים.

שני ילדים זועקים: “אנחנו רוצים להישאר יהודים!” • פרשה מטלטלת

מחפשים רעיון למנת דג לחג? קבלו עשרות מתכונים למנות של דגים

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

סקר בחירות שנערך על ידי שלמה פילבר וחברת ‘דיירקט פולס’ במהלך יום הבחירות, בו בוצע מעקב מדגם ענק – עם יותר מ-7,240 נדגמים, מצא מי מהמפלגות אכן הצליחו להעביר אליהן תומכים חדשים בקו הסיום ומי לא.

כלומר, מי הצליח בקמפיין הגעוואלד שלו.

“שאלנו אותם כמובן למי הם הצביעו בפועל, אבל גם שאלנו מתי הם קיבלו את ההחלטה הסופית”, מספרים ב’דיירקט פולס’. “זהו ‘מדד הגעוואלד’ שלנו: לראות מי אכן העביר אליו תומכים בפוטו פיניש ומי לא.

אז באופן לא מפתיע, בתחתית הרשימה נמצאת הליכוד עם בייס בוחרים מאוד מוצק וותיק (הבעיה אצל הליכונדיקים היא היציאה מהבית. תשאלו את האלקטור) – שלא נוטה להשתנות.

אחריהם במדד הקשיחות: הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, ש”ס, הציונות הדתית ויהדות התורה.

מפלגות אלו כמעט לא גייסו תומכים חדשים בשלושת הימים האחרונים.

אז מי כן הצליחו בקמפיין הגעוואלד שלהם?

במקום הראשון ברשימת המפלגות המצליחות ניצבת תקווה חדשה שכבר נגעה במדגמים של ‘דיירקט פולס’ באחוז החסימה, במקום הראשון ניצבת מפלגת תקווה חדשה בראשות גדעון סער, אחריה מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, כחול לבן בראשות בני גנץ – שהפכה לשואבת הקולות הגדולה, ימינה בראשות נפתלי בנט ומרצ בראשות ניצן הורוביץ.

הגעוואלד של מפלגות המרכז שמאל מסביר את השינוי האסטרטגי של לפיד ביומיים האחרונים ובעיקר ביום הבחירות, כאשר לפיד פרסם הצהרה מיוחדת בחמ”ל הבחירות שלו.

המפלגה הפיצה הודעה בה לטענתם גנץ אמר כי מפלגתו “יצאה מכלל סכנה”. היא הוסיפה ציוצים בהם קראה למצביעים להגיע לקלפיות, וכתבה בטוויטר: “רק יש עתיד גדולה יכולה להחליף את השלטון. צאו להצביע! כל קול קובע!”.

גם נתניהו ניסה, כמובן, אבל לפי הסקר, לא ממש הצליח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות