פסק דין ראשון נגד סרבני החיסונים: זה מה שנגזר על סייעת שמסרבת

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע: זכותה של סייעת שלא להתחסן נגד קורונה לא גוברת על הזכות לדאוג לרווחת התלמידים - והיא לא תוכל להיכנס לבית הספר • למרות זאת, פנה לכנסת: "נדרשים תיקוני חקיקה להסדרת העניין לצורך בהירות ואחידות"
חרדים 10
ח' ניסן התשפ"א / 21.03.2021 10:50

פסק דין תקדימי: בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע היום (ראשון) בפסיקה ראשונה מסוגה, כי זכותה של סייעת שלא להתחסן נגד קורונה ולהיבדק לא גוברת על הזכות לדאוג לרווחת התלמידים, הוריהם והצוות החינוכי.

מחפשים רעיון למנת דג לחג? קבלו עשרות מתכונים למנות של דגים

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

על פי הדיווח ב’כאן חדשות’, בית הדין דחה את עתירתה של סייעת ומשלבת ילדים בבית ספר בכוכב יאיר שסירבה להתחסן ולהיבדק לקורונה בתדירות הנדרשת – והמועצה המקומית לא הסכימה להכניסה לבית הספר בו היא עובדת.

השופטת קבעה כי שלומם של כל הבאים בשעריה של מועצת כוכב יאיר צור יגאל גובר על זכותה של הסייעת.

עוד קבע בית הדין, שהסייעת תקבל שכר עד היום, ובהמשך יוכרע אם תמשיך לקבל שכר.

על אף שקיבל החלטה, בית הדין מתח ביקורת בעניין על הכנסת: “פונים אנו לגורמים האמונים על תיקוני החקיקה הנדרשים להסדרת העניין וזאת לצורך בהירות ואחידות, שכה נדרשות בימינו אנו”.

מטעם הסייעת נמסר בתגובה: “אנו מצרים על כך שבית הדין מצא לקבל את עמדת המועצה המקומית, חרף העובדה כי מדובר בהחלטה שהתקבלה בחוסר סמכות ובניגוד לדין. יחד עם זאת, אנו מברכים על החלטת בית הדין שקיבל את עמדתנו ביחס לשכרה של הסייעת, והורה למועצה המקומית לשלם את מלוא שכר העובדת עד להיום. מעבר לכך, נלמד את הכרעת בית הדין, ונשקול לערער לבית הדין הארצי בהקדם”.

ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, יובל ארד, מסר בתגובה: “שמח שבית הדין קבע שהזכות לחיים, שהיא זכות היסוד היסודית, גוברת על זכותה של הסייעת לכבוד ולפרטיות. החלטת בית הדין מחזקת את מוסד ראש הרשות בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות