שיחה קשה: זו הייתה האזהרה של ראש השב”כ בפגישה עם אבו מאזן

נדב ארגמן נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית ברמאללה - והתריע בפני אבו מאזן על השלכות החיבור עם חמאס • הזהיר: "אתה עושה שגיאות קשות"
חיים טוויל
ו' ניסן התשפ"א / 19.03.2021 13:32

ראש השב”כ נדב ארגמן נועד בראשית השבוע עם יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ברמאללה – והשניים דנו בבחירות הקרבות לפרלמנט הפלסטיני, שעתידות להתקיים בחודש מאי.

מקור פלסטיני אמר ל’כאן חדשות’,  כי בפגישה ביקש ארגמן מאבו מאזן שלא ללכת לבחירות כל עוד חמאס משתתף בהן – אך אבו מאזן סירב.

בחמאס עדיין שוקלים אם לתמוך במועמד עצמאי שיתמודד בבחירות לנשיאות הרשות נגד אבו מאזן שיתקיימו ביולי – והם צפויים להכריע בנושא בחודשים הקרובים.

ארגון הטרור מתכוון להשתתף בבחירות לפרלמנט הפלסטיני בחודש מאי, אך עדיין לא ברור אם ברשימה משלו או ברשימה משותפת עם הפתח.

לפי הפרשן אהוד יערי בחדשות 12, ארגמן  העביר לאבו מאזן  אזהרה ישראלית תקיפה בשלושה נושאים שלדבריו “יצאו מכלל שליטה”: מאמצי הרשות הפלסטינית לקדם חקירה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי בהאג; כוונת פתח לרוץ ברשימה משותפת עם חמאס בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית בחודש מאי; וההסכמה המסתמנת לכינון ממשלה משותפת של פתח וחמאס.

ארגמן ,המשמש איש הקשר העיקרי בין ישראל לרשות הפלסטינית, הבהיר לאבו מאזן שלדעתו הוא מבצע שגיאות קשות שיהיה לו קשה לסגת מהן מאוחר יותר ולא לאבד מיוקרתו ומכוחו הפוליטי.

במקביל לשיחה של ארגמן עם אבו מאזן, הגיע גם נציג אמריקני בחשאי למוקטעה ומסר לאבו מאזן אזהרה דומה.

השבוע דיווח העיתון הלבנוני ‘אל אחבאר’ כי המחבל מרוואן ברגותי, המרצה מאסר עולם בישראל, צפוי להכריז בקרוב על מועמדותו לנשיאות הרשות הפלסטינית – לקראת הבחירות ביולי.

לפי הדיווח, ברגותי סירב להצעת ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לוותר על המרוץ בתמורה לעמידתו בראש רשימת הפתח בבחירות לפרלמנט במאי, ולבחירת חצי מחברי הרשימה.

בחודש שעבר נפגש בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח עם ברגותי כדי לשכנע אותו שלא להתמודד.

בישראל אישרו באופן חריג את הבקשה של בכיר הרשות להיפגש עם הארכי מחבל הכלוא. בעבר, ברגותי כבר הציג עצמו כמועמד לנשיאות בבחירות האחרונות שנערכו לנשיאות הפלסטינית ב-2005, אך בעקבות ביקורים דומים שערכו אצלו אז בכלא בכירים ברשות הפלסטינית, הוא חזר בו מההתמודדות לנשיאות לאחר ששובץ בראש רשימת הפתח בבחירות לפרלמנט שנערכו כעבור שנה, ב-2006.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות