מעצר האב החשוד ברצח בנו הוארך בשבוע: ‘עדויות ששמע קולות’

בדיון על הארכת מעצרו של בן ה-37 מקריית גת החשוד שדקר אתמול למוות את בנו - אמרה השופטת: יישלח לבדיקה פסיכיאטרית כדי לבדוק אם כשיר לעמוד לדין • "עדויות בתיק מעידות על הלך נפשי מסוים" • אחיו: "המטפל נתן לו כדור בימים האחרונים, ומיד אחר כך הוא התלונן על הזיות"
חיים טוויל
ה' ניסן התשפ"א / 18.03.2021 16:39

עו”ד שלום בן שבת. צילום: אודי דוד בן דוד, רדיו דרום ופורטל אשקלון נייעס

מעצרו של תושב קריית גת, חסיד גור בן ה-37, החשוד שדקר אתמול (רביעי) למוות את בנו בן ה-14, הוארך היום בשבעה ימים על ידי בית משפט השלום באשקלון.

שני ילדים בסכנת שמד – זועקים: “הצילו אותנו!” • פרשה מטלטלת

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

השופטת דורית בנדה אישרה את בקשת סנגורו של החשוד לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, והוא יישלח לפסיכיאטר המחוזי, כדי לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין והאם היה אחראי למעשיו בעת הרצח.

השופטת אמרה בדיון: “יש עדויות שהוא שמע קולות. בחדר המיון הוא לא דיבר בטענה שאסור לו להגיד. עדויות נוספות בתיק מעידות על הלך נפשי מסוים שהיה בו לפני האירוע החמור”.

בפנייה למשפחת הנער, השופטת קראה למשפחה להישאר חזקה: “אני רואה שאתם משפחה נורמטיבית. מבינה שאמרו שזה בגלל שקיבל כדורים. יחד עם זאת, בשלב הנוכחי חוות הדעת איננה קובעת חד-משמעית אם הוא היה במצב פסיכוטי או לא”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, במהלך הדיון נראה האב כשהוא מחייך ויוצר קשר עם משפחתו בעזרת תנועות גוף, דרך הזכוכית. בזמן שישב, הוא טלטל את עצמו באופן רפטטיבי – וצעק: “משיח מגיע, למה לא נותנים לי להביא אותו?”

בני משפחתו של האב אמרו ל’ישראל היום’: “הוא אדם נורמטיבי לחלוטין”. שבימים האחרונים הם הרגישו שיש “משהו לא תקין אצלו. הוא אדם אהוב על כולם. הוא הלך לטיפול הוליסטי ועשו לו היפנוזה”.

הם הוסיפו: “כנראה שנתנו לו כדור לא נכון בטיפול. שמענו מאחד מחבריו שהוא אמר לו אתמול שנהיו לו הזיות מהכדור. לא היה לו משבר. בימים האחרונים הרגשנו שמשהו אצלו לא תקין, כנראה בגלל כדור שלקח”.

אחד מחבריו של האב סיפר כי הוא קיבל את הכדורים מאדם הידוע כמטפל בטיפול שנוי במחלוקת.

אחיו של האב החשוד סיפר ל’כאן חדשות’: “המטפל שלו נתן לו כדור בימים האחרונים, ומייד אחר כך הוא התלונן שיש לו הזיות. הוא הלך למטפל הזה כדי לשכוח מהעבר. לא היה משהו ספציפי אלא רק לפתוח דף חדש כמו כל בנאדם שמתמודד עם לחצים רגילים.

“הוא מאוד אהב מיסטיקה והמטפל בהיפנוזה נתן לו כדור כדי שיהיה קל יותר להפנט אותו. הוא מלח הארץ, אדם משכמו ומעלה. מעולם לא היה אירוע כזה, לא סבל מבעיות נפשיות. מאוד אהב את הילד”.

לחדשות 12 – אמר האח:  “לאחרונה היה לו איזה קושי שהוא ניהל מאבק משפטי מול אדם מסוים, שאחריו הוא רצה קצת להתאושש עם איזה טיפול, ואני מאמין שסביב זה זה קרה. אנחנו מבינים מהנסיבות שאירעו בבית שזה היה סוג של התקף”.

“אנחנו בהלם”, ציין האח. “הלם זו מילה קטנה לאירוע שאנחנו חווים כעת כל המשפחה. זה אדם כל כך מסור, כל כך אהוב, איש מוצלח, יודע 7 שפות ברמת שפת אם, יבואן מצליח, איש אמיד ועשיר, איש עסקים שמנהל יומן פגישות עסוק עם עסק מצליח. כל הסביבה שלו תגיד רק טוב על האדם הזה. לכן ההלם הוא כל כך גדול. זה סיפור שאתה צובט את עצמך כל חצי דקה כדי לבדוק אם אתה בחלום”.

האח הוסיף והדגיש שמההיכרות שלו עם אחיו מדובר באדם בריא בנפשו. “כמו שאני מכיר אותו, אדם לא אלים, אדם עדין, איש אצילי ממש, לכן הסיפור כל כך לא נתפס”, אמר. “לכן אנחנו חייבים להבין מה באמת היה פה, ועדיין אין לנו תשובות ברורות. יש כיוונים אבל נשאיר את זה למשטרה”.

מהחקירה עלה כי האב דקר את בנו לפחות 14 פעמים, בזמן שהאם נמצאת בחדר הסמוך.

המשטרה מחפשת את המטפל האלטרנטיבי שהאב טופל אצלו לאחרונה, כדי לנסות ולהבין את המניע.

מהחקירה עולה עוד שהאם והאחות העידו במשטרה כי נאבקו פיזית עם האב בשעה שדקר את הבן וניסו למנוע ממנו להמשיך ולדקור את בנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות