היסטריה: זו הסיבה ש-16 מדינות עצרו את החיסון של אסטרהזניקה

לפחות שני מקרים של מוות מקרישי דם ועוד כמה סיבוכים רפואיים שנרשמו שעות אחדות לאחר מתן החיסון של חברת אסטרהזניקה - גרמו להיסטריה במספר מדינות • צרפת, גרמניה, דנמרק, אירלנד, איטליה, ספרד ועוד הפסיקו את השימוש בחיסון עד לבירור הקשר בין הזריקה לתופעות
נתן פרל
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 20:12

16 מדינות באיחוד האירופי ומחוצה לו הפסיקו בימים האחרונים את השימוש בחיסון נגד נגיף הקורונה של חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה – לאחר לפחות שני מקרי מוות כתוצאה מקרישי דם, זמן קצר לאחר שניתן החיסון.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

בין המדינות שעצרו את שימוש בחיסון נמצאות צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד, אירלנד, איסלנד, אינדונזיה, דנמרק וספרד.

דנמרק הייתה המדינה הראשונה בה התרחש מקרה מוות כתוצאה מהחיסון, כאשר אישה מקומית בת 67 מתה מקריש דם שעות ספורות לאחר שהתחסנה.

איטליה הכריזה כי כל השימוש בחיסון מתוצרת אסטרהזניקה ייעצר עד שיוכח כי אין כל קשר בין החיסון לקרישת הדם. זאת לאחר שגבר איטלקי בן 57 מת כתוצאה מקריש דם בעורק ראשי שעות ספורות לאחר החיסון.

עם זאת, טרם נמצא קשר מובהק בין החיסון לקרישי הדם.

בארגון הבריאות העולמי, כמו גם בסוכנות התרופות האירופית, ממשיכים להגן על החיסון ולטעון כי הוא יעיל ובטוח לשימוש.

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי פאנל שלו בדק את הדיווחים על תופעות לוואי וסיבוכים משימוש בחיסוני אסטרהזניקה, אך טען שלא נמצאה עדות לבעיות בריאותיות שנגרמו מהחיסון.

דובר הארגון הוסיף כי ככל שישתנו ההמלצות בנוגע לחיסון, הן יועברו ישר לציבור.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג’ונסון, הביע אמון בחיסון, שניתן ליותר מ-20 מיליון אזרחי בריטניה ואמר כי הוא משוכנע כי מדובר בטיפול בטוח.

גם שר הבריאות הפולני הגן על החיסון ואמר שהתועלת שהוא מביא גדול מהנזק הפוטנציאלי שעלול להיות לו.

ראש ממשלת קנדה, ג’סטין טרודו, הביע גם הוא אמון בחיסון ואמר כי מומחי הבריאות בקנדה סבורים כי כל החיסונים לקורונה שניתנו על ידי רשויות הבריאות במדינה בטוחים וראויים לשימוש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות