ד”ר אלרעי פרייס: המגפה הולכת וקטנה, נקל עוד מגבלות התקהלות

ראש שירותי בריאות הציבור: "מודאגים מהווריאנטים, החשש העיקרי - נתב"ג" • "נבצע בדיקות סרולוגיות למחוסנים כדי לדעת לכמה זמן החיסון יעיל"
תמי גיל
ב' ניסן התשפ"א / 15.03.2021 19:02

בצל הירידה בנתוני התחלואה בקורונה: ראש שרותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד”ר שרון אלרעי פרייס, קיימה היום (שני) תדרוך לעיתונאים – והצהירה: “המגפה הולכת וקטנה. אנחנו בירידה מאז פורים עם יותר מחמישה מיליון מחוסנים במדינת ישראל. בפעימה הבאה שתחל ביום ראשון הכמויות של האנשים יגדלו כי אנחנו רואים שהמתווה בטוח”.

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

‘נגד חיסון ניסיוני, שקרונה’: כמה אנשים הרג הפייק נגד החיסונים?

היא ציינה: “הרוב המכריע של החולים קשה וקריטי – זה הלא מחוסנים. רוב הנפטרים – הם בקרב הלא מחוסנים”.

ראש שירותי בריאות הציבור קראה שוב לכל מי שחצה את גיל 16 לגשת להתחסן.

היא הדגישה: “אותנו הכי מדאיג, ואנחנו עובדים מסביב לשעון בנושא של הווריאנטים. כרגע בישראל יש את הבריטי והוא השולט. אנחנו יודעים שהחיסון יעיל נגדו. נגד הדרום אפריקאי, פחות אבל עדיין יעיל.

“מה שמדאיג אותנו בעיקר זה כניסה של וריאנטים חדשים דרך נתב”ג ומעברים יבשתיים וימיים. יש לנו כ-3.5 מיליון אנשים לא מחוסנים ויכול להיכנס גם וריאנט יותר מסוכן ושהחיסון לא יעיל מולו. אנו צריכים לוודא שלא ייכנס וריאנט שיאיים עלינו. לכן מקימים מערך לאומי לריצוף גנומי ומחברים אליו מעבדות. יש לנו פרויקטור מיוחד בנושא”.

על משך היעילות של החיסון – אמרה: ” אנחנו המדינה הראשונה שמחסנת בהיקף הזה והתורה תצא מאיתנו. יהיו בדיקות סרולוגיות למחוסנים ונעקוב אחרי רמת הנוגדנים. חשוב להבין שכיום אנחנו עוד לא יודעים מה הסף שמתחתיו הנוגדנים כבר לא מגינים”.

ד”ר אלרעי פרייס גם התייחסה למתווה הבדיקות המהירות שייכנס לתוקף החל מהשבוע הבא: “הרגישות של הבדיקות המהירות נמוכה יותר, אבל אם יש עומס נגיפי גבוה הסיכוי שהבדיקה המהירה תזהה עולה – לכן אנחנו סומכים על הבדיקות האלה ומעוניינים לעשות בהן שימוש בכניסה לאירועים.

“לעומת זאת הבדיקות לא מספיק רגישות כדי לאפשר כניסה לבתי מלון לחמישה ימים אבל לאירוע של כמה שעות זה מתאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות