סקרים פנימיים עם אלפי נשאלים נותנים לסער 7-6 מנדטים בלבד

תקווה חדשה נמצאת במדרון מסוכן, שמי שנקלע אליו עשוי לסיים דרכו • במטה מדווחים על פאניקה של סער, שגוער בכולם ומתנהל באובדן עשתונות
מתי טוכפלד
כ"ז אדר התשפ"א / 11.03.2021 11:12

התחושות במטה תקווה חדשה היו קשות. כמו תחושות של תקווה ישנה שנגוזה. את הירידה לנתון חד-ספרתי בסקרים כבר ראו אצלם קודם. ראו את זה מגיע, אבל לא יכלו לעשות דבר כדי לעצור את זה. המדרון שאליו נכנסו הוא מדרון חלקלק.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

מועמד לראשות ממשלה שמקבל 9 מנדטים ופחות, מאבד את האמון וננטש. בסקרים במפלגות אחרות, שנערכים לרוב על סמך אלפי נשאלים ולא מאות, סער כבר ירד לאזור 7-6 מנדטים.

זה כבר לא קרב על ראשות הממשלה, אלא על אחוז החסימה.

סער, כמו סער, מעדיף להטיל את כל האשמה על האחרים. אין אחד במטה הבחירות של המפלגה שיצא השבוע ללא גערה, הערה או נזיפה מהבוס, שהתנהל באיבוד עשתונות כאילו הכל סביבו בקריסה מוחלטת.

הקמפיין מקרטע, כעס, המסרים התקשורתיים לא ממוקדים, גער. כל יום חוטפים מהתקשורת מכות ולא מתנהלים כמו שצריך להתגבר עליהם.

גם הפרסום ב’ישראל היום’ על העסקתם של היועצים טל זילברשטיין ומאור אביגל במטה הבחירות – שניים שהורשעו בפלילים, אחד בחו”ל, השני בארץ, שעד היום דאגו בתקווה חדשה להכחיש או להתחמק משאלת העסקתם, הוסיף מתח רב והעצים את אווירת המשבר.

סער מיקם את עצמו במחנה רק-לא-ביבי באופן מובהק. מי שרוצה לראות את נתניהו נשאר ראש הממשלה, אמר בתחילת הדרך, שלא יצביע לי.

אלא שלמחנה הזה יש כבר מנהיג: יאיר לפיד.

הניסיון של סער להציג את עצמו כאלטרנטיבה לנתניהו מימין כשל, בעוד המסר של הליכוד שלפיו לסער אין אפשרות להקים ממשלה ימנית בשום מצב – הלך וחלחל.

לסער אין בייס. בניגוד למפלגות ליכוד, יש עתיד, מרצ והעבודה, תומכיו לא מרגישים מחויבות לתמוך בו. מרצ יכולה לצאת בקמפיין געוואלד. מצביעיה בעבר, שחשבו לרעות בשדות זרים, יחזרו אליה בריצה כדי שחלילה לא תימחק.

לסער אין אפשרות כזאת. ואם הוא כבר לא נתפס כאלטרנטיבה, אפשר למצוא בית ביש עתיד, או אצל נפתלי בנט, שנותר כרגע יציב.

אבל עדיין לא אבדה תקוותו של סער. מי שיכול להיחלץ לעזרתו הוא לא אחר מיאיר לפיד. השניים מתואמים ויודעים שרק בפעולה משולבת יוכלו להצליח.

לפיד ניסה כבר לסייע לסער כאשר הודיע שאם יהיה גדול יותר לא אכפת יהיה לו לשבת תחתיו, מסר שאף הועצם על ידיו לאחרונה, כשנתניהו החל עם קמפיין “לפיד או נתניהו”.

כעת, כדי לסייע לסער – שמביא קהלים שלפיד לא יכול להביא בעצמו – לעצור את הדימום ולמנוע את קריסת תקווה חדשה, יהיה על לפיד אף לחדד את המסר יותר ולסייע לסער להציג את עצמו כמועמד שלמרות הנפילה, עודנו רלוונטי.

• הטור מתפרסם ב’ישראל היום’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות