12 יום לבחירות I נתניהו ימריא מחר לביקור ראשון באיחוד האמירויות

נתניהו צפוי לנחות באבו דאבי ולהיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זייד • הטיסה תצא לפועל לאחר שנדחתה כמה פעמים, בצל חשש באמירויות מהתערבות בבחירות בישראל • גנץ ואשכנזי שמעו על כך בתקשורת
אריה ריבקינד
כ"ו אדר התשפ"א / 10.03.2021 14:41

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יטוס מחר (חמישי) לביקור ראשון באיחוד האמירויות. כך אמרו בכירים ערבים לאתר וואלה.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

במסגרת ביקורו, צפוי נתניהו לנחות באבו דאבי ולהיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד.

ביקור של נתניהו באיחוד האמירויות לפני הבחירות צפוי להיות אירוע מרכזי ביותר בקמפיין שלו.

גורמים באמירויות הביעו בשבועות האחרונים חשש כי ביקור כזה יהווה התערבות בבחירות בישראל, אולם לבסוף השיבו בחיוב.

שרי הליכוד עודכנו כי לוח הזמנים של ראש הממשלה מחר בוטל לחלוטין וכנסי הבחירות נדחו – וכעבור מספר שעות התברר שנתניהו מתכוון להמריא לאבו דאבי.

שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי לא עודכנו על נסיעתו של ראש הממשלה לאיחוד האמירויות, ושמעו על כך לראשונה בכלי התקשורת.

המהלך המדיני יצא לפועל לאחר שבשבוע האחרון התקיימו מגעים בין הצדדים במטרה לקבוע מועד לביקור במפרץ, והמהלך הצליח רק לאחר כמה ניסיונות קודמים שלא באו לידי מימוש.

לפי דיווח של ברק רביד בוואלה, מאחורי הקלעים הפעיל נתניהו לחצים גדולים על איחוד האמירויות כדי שהביקור ייצא לפועל. הוא העלה את הנושא לראשונה בשיחת טלפון עם יורש העצר מוחמד בן זאיד לפני כעשרה ימים.

לפי הדיווח, באופן חריג ביקש נתניהו מראש המוסד, יוסי כהן, ולא מהיועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, לטפל בארגון הביקור. הסיבה לכך היתה שאנשי הקשר של בן שבת התנגדו לביקור, ונתניהו סבר שכהן יוכל לנסות לארגן את הביקור דרך ערוצים עוקפים.

זהו הביקור הרשמי והגלוי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות והביקור הראשון של נתניהו באבו דאבי מאז החתימה על הסכם השלום לפני חצי שנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות