80 אנשי צוות מבי”ח ‘הדסה’ הוצאו לחל”ת: סירבו להתחסן

בין עשרות העובדים שיצאו לחל"ת: רופאים, אחיות ועובדי מנהל ומשק שלא נמצאה עבורם משרה חלופית • "נמנעו מלהתחסן ולא קיבלו אישור של ועדת החריגים" • אחות ב'הדסה', שסירבה להתחסן, הדביקה את המטופלים שלה - שהוכנסו לבידוד • ובאיזה בית חולים הכי פחות מחוסנים?
תמי גיל
כ"ה אדר התשפ"א / 08.03.2021 22:22

80 אנשי צוות – בהם רופאים, אחיות ועובדי מנהל ומשק – מבית החולים הדסה עין-כרם, שסירבו להתחסן נגד נגיף הקורונה, הוצאו בימים האחרונים לחופשה ללא תשלום.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

מהמרכז הרפואי הדסה עין-כרם נמסר: “מדובר בעובדים אשר נמנעו מלהתחסן ולא קיבלו את אישורה של ועדת החריגים שהוקמה בבית החולים, ולא נמצאה עבורם משרה חלופית.

“שיעור ההתחסנות בהדסה עומד על ממוצע של 93%, המספר הגבוה ביותר בקרב בתי החולים בארץ. 95% בסקטור הרפואי, 93% בסקטור הסיעודי”.

בהדסה הסבירו את הצעד: “אחות מצוות בית החולים, שסירבה להתחסן, אובחנה כחולה בקורונה והמטופלים שלה, שהם ילדים, הוכנסו לבידוד”.

לפי דיווח של יואב אבן החדשות 12, בית החולים מעייני הישועה הוא עם שיעור ההתחסנות הנמוך ביותר של צוותים רפואיים בישראל – 59% בלבד התחסנו במנה ראשונה ו-57% במנה השנייה.

בית החולים הלל יפה נמצא במקום השני, עם 65% מחוסנים במנה הראשונה ו-62% במנה השנייה.

בית החולים האנגלי בנצרת במקום השלישי עם 69% שהתחסנו במנה הראשונה ו-67% במנה השנייה.

מ’מעיני הישועה’ נמסר בתגובה: “נראה ששוב נמסרו נתונים חלקיים בלבד. שיעור החסינים בביה״ח עולה כבר עכשיו על 80 אחוז. בימים אלה נערך מבצע להשלמת החיסון גם לשאר אנשי הצוות. אנו מאחלים בריאות איתנה לכל עם ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות