איילת שקד: “גדעון סער לא יהיה ראש ממשלה, לא נשב תחת לפיד”

ח"כ שקד ל'ברדוגו על הבוקר': "לא יקום ולא יהיה! לא נשב בממשלה שמתבססת על המשותפת ולא תחת לפיד" • על בני גנץ: "אני לא שוללת אפשרות שהוא לא ימליץ על אף אחד. אני מזכירה שיש הסכמי רוטציה בנובמבר"
חרדים 10
כ"ד אדר התשפ"א / 08.03.2021 13:01

15 יום לבחירות: יעקב ברדוגו, שוחח ב’ברדוגו על הבוקר’ – הפודקאסט החדש של ‘ישראל היום’, עם מספר 2 ברשימת ימינה, איילת שקד.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

האם גמרתם עם הימין? ח”כ לפיד קבע שהכל דיבורים, ובסוף תחברו ביחד לליברמן, סער ולפיד ותעשו הורה עם המשותפת.

“לא יקום ולא יהיה! אולי זה משאלת ליבו של לפיד. הוא הודה אתמול שהוא לא יהיה ראש ממשלה. אנחנו לא נשב תחתיו. לפיד הוא ראש ממשלה רק בקמפיין של נתניהו. אנחנו לא נשב בממשלה שנשענת על המשותפת”.

אם כך, האם הדברים של לפיד מצוצים מהאצבע? האם הם דברים שקר?

“כן, יכול להיות שהוא שיקר. זה דמיון פרטי שלו. אמרנו בכל מקום שלא נשב בממשלה שנשענת על משותפת. ולא נשב תחת לפיד. יש היום 80 מנדטים לימין, ולכן ראש הממשלה צריך להיות ימני”.

את אומרת שגדעון ולפיד לא יהיו ראש ממשלה – מה שיוצר אנליזה שזה ביבי או בנט – קצת מגלומני למי שיחזיק 10 מנדטים.

“ראשית, אנחנו 12 מנדטים ובמומנטום חיובי. יש היום 80 מנדטים לימין ו-70 מנדטים שרוצים שינוי. אפשר להקים פה שינוי אמיתי. לא קשור לשמאל. אני רוצה להזכיר שנתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בשלוש מערכות בחירות. מדינת ישראל לא יכולה להיות בלופ אינסופי של מערכות בחירות. חייבים לעשות שינוי – בחינוך, בכלכלה”.

כשנשארו שבועיים לבחירות, המערכת הפוליטית כמרחקה. דניאל רוט-אבנרי כתבת המפלגות של ‘ישראל היום’ זורקת פצצה לאוויר, כאשר על פי מה שמתרחש בחדרי חדרים נראה שבני גנץ לא עתיד להמליץ על אף מועמד לראשות הממשלה.

בני גנץ אומר שלפיד אותו אחד ששונא אנשים, אבל גם הוא וגם גדעון סער אנשים ראויים, אך לא מזכיר את בנט. מה האסטרטגיה שעומדת מאחורי האימרות האלו?

“להערכתי לכחול לבן אין אסטרטגיה, הדרך שלהם משתנה מידי יום ואין קו אחיד. הם מנסים למצב אותו כדמות ממלכתית, הנייס גאי שמסתדר עם כולם. אני לא שוללת אפשרות שהוא לא ימליץ על אף אחד. אני מזכירה שיש הסכמי רוטציה בנובמבר”.

את אומרת שבני גנץ רוצה להגיע לנובמבר כדי לקיים את הרוטציה?

“הוא ישלול כזה דבר, אבל בחדרי חדרים אני אומרת לך באופן אישי שהם בהחלט מודעים לעניין, ורוצים לראות אותו כראש ממשלה. קשה להאמין שיש את האפשרות הזאת, אבל בהחלט יכול להיות שבנובמבר נשמיע שוב את השיחה בינינו – וזו תהיה מציאות”.

לגבי העלייה של יש עתיד, רוט-אבנרי אומרת ש”השתיקה של לפיד שונה ממה שאנחנו מכירים. הוא בקושי מדבר, כדי לא להרגיז – מה שמחזק את המסתוריות והטייפ קאסט של המנהיג. הם מפנטזים על 24 מנדטים”.

יכול להיות שיש הבדל בין ההנהגה והמפלגה?

“חד משמעית כן. זה בולט ביש עתיד. לפיד הוא הקובע והמחליט, וחברי הכנסת שלו לפעמים לא יודעים ומתעדכנים מהתקשורת מה קורה. זאת מפלגה של איש אחד”.

זה דבר נוראי מה שאמרת, נבחרי ציבור חייבים את חובם לא לציבור אלא לראש המפלגה שמינה אותם.

“זה איום ונורא בדמוקרטיה, וכל פעם שאני פונה ללפיד ושואלת מדוע אין פריימריז – הוא מספר ואומר שזו שיטה מושחתת”.

באשר להתרסקות של מרצ בסקרים, וירידתו מתחת לאחוז החסימה, רוט-אבנרי אומרת ש”קמפיין הגוועלד של מרצ עובד. אני מדברת עם מצביעי עבודה ורואים עלייה במנדטים – יש נטישה קלה מהעבודה למרצ, אנשים רוצים להציל אותה ולראות אותה בפנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות