גמזו: ‘החשש מוגזם, אפשר לפתוח יותר, פסח השנה יהיה רגיל’

בפאנל ב'וועידת המשפיעים' שוחחה עמליה דואק עם קבינט מומחי הקורונה • הפרויקטור לשעבר: "צריכים להיות גם אמיצים מול אנשים ששנה בלי פרנסה. הכלכלה צריכה להיות במרכז עכשיו" • מנכ"ל הדסה: "הגענו לחסינות עדר" • פרופ' גליה רהב ציננה את ההתלהבות: "יש זנים חדשים"
חרדים 10
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 13:22

עיתונאית חדשות 12, עמליה דואק, שוחחה בצהריים (ראשון) ב’ועידת המשפיעים’ של קשת ו-N12 – עם קבינט מומחי הקורונה.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

פרויקטור הקורונה לשעבר, פרופ’ רוני גמזו, התייחס לתרחישים שמציגים בכירים במשרד הבריאות, וקרא לפתוח יותר את המשק: “החשש הוא מוגזם, צריך לפתוח יותר. אנחנו צריכים להיות גם אמיצים מול אנשים ששנה בלי פרנסה, הציבור גם מתבלבל מזה. יש פה מערכת חינוך וכלכלה שהייתה משותקת שנה. אנחנו המדינה הכי מחוסנת בעולם”.

הוא הוסיף: “הייתי פותח את כיתות ז’-י’ בצורה נרחבת יותר למרות המורכבות. ישראל צריכה לשים את כל יהבה כעת על החזרת החינוך, הכלכלה, החברה, הכל בשום שכל ובלי לחשוש. אני מבין את המורכבות, אבל הפוקוס צריך להיות כלכלה-חברה-התעצמות. היעד העיקרי שלנו הושג בעיקרו בחיסונים וצריך להמשיך ולחסן, והייתי רוצה לראות יותר תשומת לב לתכנית כלכלית נרחבת”.

גמזו הבהיר כי הוא לא חושש מהווריאנטים ומהמוטציות וכי החיסון עמיד גם בפניהם. “אין תופעה עולמית של מחלה מחודשת. צריך לתת שאפו לציבור, אפילו לגילאי 40 פלוס שנמצאים באחוזים גבוהים של חיסון. עכשיו צריך לתת למשק, לכולם – את התמורה. לא היה צריך גם להביע התנגדות לפעימה השלישית”.

לעומתו, פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא תל השומר, אמרה: “לא חושבת שאפשר לפתוח יותר מאיך שפתחנו הבוקר. פתיחת בתי הספר צריכה להיעשות יותר בזהירות. אסור לשכוח שילדים לא התחסנו והם כן מדביקים. ראו מה קרה עם נשים הרות והתחלואה שראינו. יש וריאנטים, כל שני וחמישי יש וריאנט חדש, החיסון יעיל פחות נגד הוריאנט הדרום אפריקני. לכן עלינו להיות זהירים. הבעיה אצלנו היא שהכל או שחור או לבן – או לפתוח הכל או לסגור הכל. המילה אכיפה במדינת ישראל היא בעייתית, לא מצליחים לעשות אכיפה. צריך לפתוח לאט”.

מנכ”ל ‘הדסה’, פרופ’ זאב רוטשטיין:  “צריך לעצור את הקורונה מבלי לסגור את נתב”ג”.

פרופ’ רהב קראה “לעשות מהלך מבוקר ולחסן ילדים וכן להכניס לשימוש את מערך הבדיקות המהירות בתפוצה נרחבת”.

מנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, הצטרף לגישה זו: “הייתי שמח לחסן את ילדי בחיסון של פייזר גם לפני גמר תוצאות הניסוי. לו הייתה לי אפשרות לשלבם במחקר שמנוהל באופן רציני הייתי עושה זאת”.

בר סימן טוב קרא לתת הנחיות שהציבור יוכל לעמוד בהן: “לקראת פסח אנשים יצביעו ברגליים למרות מה שהממשלה תגיד, לכן כדאי להגיד להם בין שניים לשלושה משקי בית יחד, כי המציאות השתנתה ואני מתקשה לראות את הציבור מעביר את פסח 2021 כמו פסח 2020”.

הוא הוסיף: “אנחנו צריכים להיות זהירים בפתיחת המשק. אנחנו צריכים לפתוח את החינוך בצורה בטוחה. הווירוס הזה נותן לנו אחת לכמה זמן פרק בענווה ובכמה אנחנו לא מבינים”.

מנכ”ל בית החולים הדסה: “אנשים צריכים ללמוד מההיסטוריה של עצמם. את פורים לא הצלחנו למנוע. לא רק אצל חרדים גם אצל חילונים ואפילו במגזר. הגענו לחיסון העדר, אנחנו יכולים להסתפק בפחות כדי לבלום את המגיפה. צריך לחזור לחיים לצד הקורונה”.

פרופסור רוני גמזו היה אופטימי: “אני רואה את הפסח השנה רגיל, אנחנו המדינה הראשונה לצאת אחרי החיסונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות