התאגיד: מסתייגים מהשוואת נתניהו למוסוליני, אבל הוא דרדר הריאיון

אורלי ממן, הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, קובעת בתגובה לתלונת 'בצלמו', כי הראיון של אריה גולן עם נתניהו היה לגיטימי - וטוענת: "ביזה את המתים ואת משפחותיהם וגם עלב בהתבטאותו בחברת כנסת שערקה מהליכוד"
אבי כץ
כ"ג אדר התשפ"א / 07.03.2021 12:56

בעקבות ‘ריאיון הבושה’ של אריה גולן: ביום שני שעבר העניק ראש הממשלה ראיון למגיש אריה גולן ברשת ב –  שבשלב מסוים יצא משליטה והתפתח לשיח מחוצף מצד המראיין.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

במהלך הריאיון אף הושווה נתניהו למוסוליני, המנהיג הפשיסטי של איטליה.

בעקבות כך הגיש ארגון ‘בצלמו’ תלונה חריפה לנציבות קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, בטענה שבוצעה הפרה של כללי האתיקה של התאגיד, המחייבים מתן במה מכובדת לאורחים.

השבוע קבעה  אורלי ממן, הממונה על קבילות הציבור בתאגיד השידור הציבורי, כי הראיון היה לגיטימי, אולם השוואת ראש הממשלה למוסוליני היתה שלא במקום.

במכתב ששיגרה לארגון בצלמו, בו היא נוקטת דעה חד משמעית נגד ראש הממשלה, נכתב:

“1. הקשבתי לריאיון של מר אריה גולן עם ראש הממשלה מר נתניהו.

ראשית דבר אציין כי מדובר בריאיון בן 15 דקות, בהן ניתן למר נתניהו פרק זמן מכובד להשמיע את דבריו באריכות, לצד חזרה על המסרים המחמיאים לפועלו כראש ממשלה.

2. את הטענות והתלונות לגבי סגנון הריאיון או דרך התנהלותו של מר גולן אני דוחה על הסף וזאת מהטעם הפשוט שמי שדרדר את הריאיון, תוך השמעת ביטויים מעליבים וחסרי כבוד, היה ראש הממשלה עצמו.

אזכיר, מר נתניהו ענה לשאלה על היקף התמותה בישראל ממגפת הקורונה בהאי לשנא – “פאקה פאקה שאשא שאשא” ובהמשך גם ב “נה נה נה” .

בכך, לא רק שלא התייחס עניינית לנתון הגבוה של קורבנות המגפה, גם ביזה את המתים ואת משפחותיהם וגם עלב בהתבטאותו בחברת כנסת שערקה מהליכוד למפלגה חדשה.

3. בהמשך הריאיון אמר מר נתניהו למראיין “תפסיק לשקר”, אמירה חסרת תקדים ולא מוצדקת על רקע השאלה שנשאל, ובכך הביא למענה מקביל מצד המראיין.

4. עם זאת, אני מסתייגת מאזכור מוסוליני ככל שביקש המראיין ליצור הקבלה או רמיזה השוואתית למנהיגים /שליטים מההסטוריה”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, לחרדים 10: “נמשיך להיאבק למען תקשורת ביקורתית ונוקבת אך מכבדת. זה לא סותר. חובה לבקר אבל מתוך כבוד לכל מרואיין ומרואיין”.

יצוין, כי אנשי תקשורת לא מעטים תקפו את אריה גולן על התנהלות הראיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות