סקר ‘מעריב’: לפיד נצמד לליכוד, ליברמן מזנק, שוויון בין סער לבנט

מפלגתו של יאיר לפיד ממשיכה להתחזק ולצמצם את הפער מהליכוד שמאבדת גובה - ל-27 בלבד • 'תקווה חדשה' מאבדת 2 מנדטים בתוך שבוע • שלוש מפלגות מגרדות את אחוז החסימה
חרדים 10
כ"א אדר התשפ"א / 05.03.2021 11:24

מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס עבור ‘מעריב־סופהשבוע’ שפורסם הבוקר (שישי) עולה כי יאיר לפיד מצמצם פערים וכבר נמצא במרחק של 7 מנדטים בלבד מהליכוד.

על פי הסקר, שנערך אתמול, מפלגת הליכוד ממשיכה לאבד מנדטים וזוכה ב־27 – לעומת 29 בסקר הקודם.

לפיד מגיע לשיא מאז הוכרזו הבחירות לכנסת ה־24 ומקבל בסקר הנוכחי 20 מנדטים, זינוק של 3 מנדטים לעומת הסקר הקודם.

ההערכה היא שלפיד הוא הנהנה העיקרי מהלכי הרוח בציבור כלפי החרדים על רקע התבטאויותיהם בנושא הגיור והקריאות של מנהיגי ציבור חרדי שלא להישמע להנחיות המשטרה.

ימינה מתחזקת ומקבלת 12 מנדטים לעומת 11 בסקר הקודם, ומשתווה לתקווה חדשה, שממשיכה להיחלש ומאבדת 2 מנדטים בתוך שבוע.

מי שעוד מרוויחה מהלכי הרוח כלפי החרדים היא ישראל ביתנו, שמקבלת בסקר הנוכחי 9 מנדטים, עלייה של שניים לעומת הסקר הקודם.

בהמשך תמונת המנדטים הרשימה המשותפת ממשיכה להיחלש ומקבלת 8 מנדטים בלבד. ש”ס נותרת יציבה עם 8 מנדטים וכך גם יהדות התורה עם 7.

בקרבות התחתית העבודה נותרת עם 5 מנדטים. לעומת זאת, שלוש מפלגות מגרדות את אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד: הציונות הדתית, כחול לבן ומרצ.

כל תזוזה של אחת מהן כלפי מטה תשפיע על תמונת הגושים.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות רע”ם – ,2.4% אך עם מגמת התחזקות, והמפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה שממשיכה לדשדש עם 1.2%.

וכך, 18 ימים בלבד לפני הבחירות, מסתמנת תמונת הגושים הבאה: גוש נתניהו (הליכוד, ש”ס, יהדות התורה, הציונות הדתית) – 46 מנדטים.

גוש ‘רק לא ביבי’ (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, כחול לבן) – 62.

ימינה – 12.

לגוש ‘רק לא ביבי’ יש אפשרות להקים ממשלה בתמיכת המשותפת או בתמיכת ימינה. לנתניהו אין, על פי הנתונים האלה, יכולת להקים ממשלה.

מבחינת נתוני התאמה לראשות הממשלה, בנט וסער מצמצמים את הפער מול נתניהו: נתניהו 42%, סער 41%; נתניהו 48%, לפיד 41%; ונתניהו 39%, בנט 38%.

בסקר של מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר השתתפו 571 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט (פנייה להשתתף בסקר נשלחה ל־2,897 חברים בפאנל).הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות