מכתב נאמנות? ‘לא צריך שגפני יגיד שלא שווה, בנט יכול לספר יותר טוב’

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, שוחחה עם הני זובידה ויובל קרני בתכנית 'בדרך לקלפי' בערוץ כנסת - על העימות בין החרדים לנתניהו בגלל פורים • ולמה הנציגים החרדיים הם מדליפנים מאד גדולים, אבל גם לא כאלו מתוחכמים?
חרדים 10
כ' אדר התשפ"א / 04.03.2021 15:21

הני זובידה מקריא: “אגדת מעניינת טוענת שסגולה להעלאת המנדטים של ביבי: צעקות של החרדים נגדו. וככל שיזעקו בקול יותר, כך יזנקו מנדטיו. המקור לסגולה: הציבור החילוני לא מת עלינו, החרדים, בעת הזו. ויהי לפלא”.

שרי רוט, שלום ערב טוב, עברנו מהחרדים נגד כל העולם לחרדים נגד ביבי – ואת אומרת: תקשיב, זה טוב להם…

שרי רוט: עברנו ממצב בו כל המדינה הייתה נגד החרדים, החרדים היו הכי  שנואים פה במדינה בשבועות האחרונים. בוא נזכיר לך – אני לא אומרת שלא היה להם, לחלקם לפחות, חלק בזה, אבל זו הייתה המציאות. וכמי שיושבת בהרבה אולפנים ושומעת את הביקורת הקשה כלפי אירועים של חרדים והתכנסויות של חרדים, הגיעה בסוף השבוע הזה תאונת הדרכים ‘ביבי-חרדים’.

מקור התאונה, ותלוי עם מי אתה מדבר, אבל אם אתה שומע את הצד של נתניהו – אז הוא בעצם לא מבין מה רוצים ממנו. כי, לטענתו, ולא שאני מצטטת אותו, אבל אני מנסה להבין את הצד שלו – אם באמת תחבורה ציבורית בפורים היה נושא שהוא ‘ציפור נפש’ של הציבור החרדי, אריה דרעי היה מרים לו טלפון, יש לו את המספר, יש לו את הדרך להגיע אליו, והיה אומר לו: ‘זה קו אדום, אל תעשה לנו פורים עם המראות שעברו עלינו. נשים וילדים הולכים ברגל לירושלים’.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

“השאלה היא, האם אריה דרעי הבין בכלל ביום שישי מה הולך לקרות, האם הוא נתן דעתו לזה. לטענתו, הוא ניסה למחות, ניסה להגיד שזה לא בסדר, אבל באותה שיחה שנערכה בערב שבת הוא נעלם. כלומר, הוא לא באמת הצביע נגד. עכשיו, נתניהו לא טמבל. הוא רואה שדרעי, כאילו הנציג של הציבור החרדי בוועדת הקורונה, לא מצביע נגד, אז מבחינתו, לא משנה מה הוא אמר, מה הוא חשב, מה הוא התנגד, זה מס שפתיים – מבחינתו לא קרה שום דבר שיפריע.

אגב, במוצאי שבת, אף אחד מאיתנו העיתונאים לא קיבל הודעות נזעמות מהנציגים החרדים על זה שאין תחבורה ציבורית – ובמוצאי שבת הם כבר ידעו את זה.

יובל קרני: אני רוצה, ברשותך, למקד משהו קטן. את אומרת שהציבור החרדי היה ציבור שנוא מאד בשבועות האחרונים, אבל הם ממשיכים עם הגישה הזו כמו ההתבטאות של פינדרוס, כמו הביקורת באמת החריפה על חוק הגיור, שהרבה מאד ציבור ליברלי בימין לא מתחבר אליו. אז אולי זה לא עוזר לנתניהו ולחרדים…

שרי רוט: מה שבאתי לומר זה שיכול להיות, רק יכול להיות והם לא יודו בזה, שמה שהניע אותם זה שלא תהיה תחבורה ציבורית, שלא יהיה המראות של התקהלויות בירושלים, מראות שלא עושים טוב לציבור החרדי, וממילא לנתניהו שאיכשהו מתקשר איתם באותה נשימה, כשהפעם השידוך לא עושה טוב, אגב, לאף אחד מהצדדים.

כלומר, גם בציבור החרדי כועסים עכשיו על נתניהו, ‘יש תחבורה אין תחבורה’, ובהכל הרי נתניהו אשם… ואז, כשהם חותמים על נאמנות לא טוב להם, לנציגים החרדים – וגם לנתניהו, זה שהוא כאילו תלוי בצוואר עם החרדים ברחוב החילוני לא עושה לו טוב.

הני זובידה: את יודעת, שרי, יש כזה קטע. אתה מתחיל מריבה כדי להראות לכולם שאתה רב עם מישהו שהוא חבר שלך, ואז קורה איזה משהו ובום הכל מתפוצץ. ואנחנו קרובים לבחירות, ואלו בחירות שיוכרעו ממש על הקוץ. זה לא נראה לך מסוכן מדי הפעם?

שרי רוט: תראה, אני לא חושבת שהחרדים כאלו מתוחכמים כדי לריב בכאילו. הם לא כאלו חכמים. גם אם נתניהו חכם ועשה את זה ב’כאילו’, הם לא מסוגלים לשתף פעולה ב’כאילו’. גם כי הם מדליפנים מאד גדולים, כך שהיינו יודעים כבר, הייתה יוצאת איזושהי הקלטה, וגם כי הם לא כאלו מתוחכמים. ולכן המריבה הזו הייתה כנראה כעס הדדי, לשני הצדדים לא היה טוב – הציבור בא לנציגים החרדיים עם כעס אמיתי שראית אותו ברשתות החברתיות במלוא עוזו, והם כמובן היו צריכים למצוא שעיר לעזאזל – אז זה היה נתניהו.

נתניהו הבין פתאום מה קרה, כשבעצם נתניהו אדם חכם שאומר לעצמו ‘אוקי, התאונה הזו טובה לי’. לי, אישית, היא טובה. והמפלגות החרדיות שיפתרו את הבעיות שלהם בקלפי עם עצמם.

האם זה ישליך הלאה? זו בעצם השאלה. כמו שאמר גפני, ואם שמעת טוב את הדברים שלו, אני לא צריכה שגפני יגיד לי שלנייר הנאמנות אין משמעות. כי נפתלי בנט יכול לספר את זה לכולנו הרבה יותר טוב מהם… (הני זובידה צוחק).

יובל קרני: אז למה עשו את המשחק הזה, למה הלכו עם הבדיחה הזו שוב?

שרי רוט: כן, אפשר לעשות מהניר הזה ‘טיארה’. נפתלי ואיילת שקד עשו…

הני זובידה: נפתלי עשה, על הפודיום הוא עשה ממנו טיארה…

שרי רוט: בדיוק. אז לא צריך את גפני שיגיד שלנייר הזה אין משמעות. לנייר הזה אין משמעות. אלא מה? שלגפני אין אופציה אחרת. האופציה היחידה שיכולה להיות זה, שאולי נתניהו, יום אחרי הבחירות, יחליט שאולי דווקא מתאים לו להרכיב ממשלה יחד עם יאיר לפיד ואז החרדים יישארו בחוץ. גם זה יכול להיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות