בג”ץ בהחלטה דרמטית: מי שיעבור גיור רפורמי וקונסרבטיבי יוכר כיהודי

בית המשפט העליון קבע בדעת רוב: גם מי שלא עבר גיור כהלכה יוכל להיות מוכר כיהודי לצורכי חוק השבות - המדינה צריכה להכיר ב'גיור' רפורמי או קונסרבטיבי לצורך חוק השבות • בצלמו: בג"ץ פוגע בנכים ועוזר לגויים
יוני גרין
י"ז אדר התשפ"א / 01.03.2021 17:50

הרכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה אסתר חיות, קבע היום (שני) כי גם מי שעבר ‘גיור’ רפורמי וקונסרבטיבי – יוכר יהודי ויוכל ליהנות מחוק השבות ולקבל אזרחות ישראלית.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

השופטים מתחו ביקורת מרומזת על הממשלה שלא הסדירה את החקיקה בנושא הגיור במשך שנים רבות.

הפסיקה באה בעקבות 11 עתירות, שרובן הוגשו בשנת 2005.

השופטת דפנה ברק ארז כתבה: “נמנענו מהכרעה בנושא זה קרוב לחמש שנים נוספות – מתוך גישה מכבדת כלפי עמדתו של המשיב, על מנת לאפשר קידומה של חקיקה מסודרת בנושא. אולם איננו יכולים לחכות עד בוש, כאשר זכויותיהם של אנשים עומדות על כף המאזניים וחקיקה בנושא כלל לא נראית באופק”.

פסק הדין ניתן אחרי יותר מ-15 שנה של עתירות נגד מערך הגיור בישראל.

“העתירות שבכותרת תלויות ועומדות מזה שנים ארוכות”, נכתב בהחלטה. “רובן הוגשו לפני 15 שנים, ומפאת חשיבותה ורגישותה של הסוגיה, ניתנה לכל הגורמים הנוגעים בדבר שוב ושוב האפשרות לגבש פתרון מקיף… למרבה הצער, פתרון כזה לא נמצא עד כה”.

בהחלטה נכתב עוד, כי בחודש אוגוסט האחרון נענו “בפעם המי-יודע-כמה ולפנים משורת הדין” לבקשת המדינה לדחות את מתן פסק הדין – “אך גם מועד זה חלף, ללא כל התקדמות בנושא”.

עו”ד יצחק בם מתמחה במשפט המנהלי החוקתי והפלילי: “על פניו מדובר בעוד טריז שמנסים הארגונים הרפורמים בסיוע אקטיבי של בית המשפט העליון לתקוע בזהות היהודית. יפה מאד שיש ריבוי זרמים וריבוי תפיסות שכולן מתעקשות לקרוא לעצמן יהדות, אבל המצב שבו מי שמוכרזים כיהודים על ידי בית המשפט העליון אינם יהודים בעיני רוב החברה היהודית בישראל, מעמיק את הקרעים בעם במקום לאחות אותם”.

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

בארגון ‘בצלמו’ הגיבו: “רק השבוע קבע בית המשפט שנכים לא יצורפו לדיון על הנגשת מערת המכפלה כי אין להם שום קשר לעניין – אבל אותה מערכת המשפט קבעה שגיורים רפורמים מוכרים.

“זו מערכת שמתאכזרת לרחמנים ומרחמת על מחבלים באופן קבוע. יודעים כל אזרחי ישראל שצדק לא יוצא לעולם ממערכת המשפט הישראלית.

“נמשיך לפעול שכנסת ישראל תרוקן את סמכויות הגוף הנלוז הזה שפוגע בכל חלקה טובה הורס ולעולם איננו מביא צדק לאזרחי ישראל כי אם לכל עוכרי ישראל, מחבלים ומסתננים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות