דרישה ממשרד המשפטים: חקירה על אפליית חרדים בכניסה לירושלים

ארגון 'בצלמו' פנה אל ראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים - וביקש לפתוח בחקירה, בעקבות הסלקציה במחסומים • "יש להעניש את השוטרים הסוררים ולהעביר הנחייה ברורה"
חיים טוויל
י"ז אדר התשפ"א / 01.03.2021 16:56

ארגון ‘בצלמו’ פנה היום (שני) אל ראש היחידה למאבק בגזענות במשרד המשפטים, עו”ד אווקה וזנה, ודרש לפתוח ב”חקירה בחשד לאפלייה וגזענות ממוסדת כלפי חרדים – פרופיילינג, ביום הפורים על ידי משטרת ישראל”.

בישראל נהיגה במהירות מופרזת היא נורמה: למה אנחנו נוסעים מהר?

במכתב ששיגר שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’ – נאמר: “אתמול נחגג חג הפורים בירושלים. עקב תקנות הקורונה וחששה של המשטרה ובצדק מהתקהלות המוניות, היא ניסתה למנוע כניסה של אזרחים שאינם תושבי העיר לירושלים.

“עקב כך אושר בישיבת הקבינט ביטול קווי תחבורה ציבורית והיסעים מכל סוג, כולל מוניות – לירושלים, ביום הפורים.

“אולם המשטרה בחרה לעשות אפליה סלקטיבית ושורה של עדויות מוכיחות ששוטרים אסרו על בעלי רכבים פרטיים שאינם תושבי העיר להיכנס לירושלים. מלבד שהיה זה בניגוד לחוק, שכן אין חוק שאוסר זאת, הדבר החמור ביותר היה שכלל האזרחים האלה היו כולם חרדים, בעוד חילונים אושרו ונכנסו”.

בצלמו מפנה במכתבו לשורה של עדויות ותיעודים שפורסמו באתרי אינטרנט, ובכללם חרדים 10, בהם שוטר במצע סלקציה בין חרדים לחילונים – מה שגרר גל רחב של כעס ושנאת חינם.

גליק מוסיף: “כבוד ראש היחידה, אני קורא לך לבדוק לעומק דבר זה מול המשטרה. ככל שהדברים אכן נכונים, יש להעניש את השוטרים הסוררים ולהעביר הנחייה ברורה האוסרת דבר זה.

“בשורת פסקי דין אסר בג”ץ וכן בתי משפט שונים עד כה את תופעת הפרופיילינג שבה רק בודקים אנשים לפי מוצאם ודתם.

“בית המשפט העליון כבר עמד על כך שהתייחסות שונה לאדם מטעמים של מאפיינים חזותיים של גזע או מוצא אתני היא הפליה פסולה המהווה פגיעה חמורה בכבוד האדם.

“כעת ניכר שהמשטרה עלתה שלב וישר מענישה אנשים לפי דתם. אודה לבדיקתך בדחיפות והשיבני דבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות