צו על תנאי נגד הרכבל לכותל: למה אושרה התוכנית במסלול חריג?

בעקבות עתירת ארגוני השמאל הקיצוני דורשים השופטים מהמדינה להסביר מדוע אושר פרויקט התחבורה במסלול אישור שנועד לפרויקטים תיירותיים • גם 'היהדות הקראית העולמית' עתרה בטענה שתוואי הרכבל יפגע בית העלמין הקראי ויגרום לחילולו
חרדים 10
י"ב אדר התשפ"א / 24.02.2021 00:33

מכשול נוסף בדרך להקמת פרויקט הרכבל לכותל: שופטי בג”ץ הוציאו הערב (שלישי) צו על תנאי המבקש מהמדינה לענות על שורה של שאלות ולהסביר מדוע אושר פרויקט הרכבל במסלול חריג.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

נשיאת העליון אסתר חיות והשופטים יוסף אלרון וענת ברון דורשים שהמדינה תסביר למה אושרה התוכנית בוועדה לתשתיות לאומיות (הוותמ”ל) המתאים לפרויקטים תיירותיים ולא במסלול המתאים לפרויקט מתחום התחבורה, וכן להבהיר אם “לא נפלו פגמים בהליך אישור התוכנית, מאחר שלות”ל לא עמדה כל התשתית העובדתית הנדרשת, לרבות חוות דעת מקצועיות ועדכניות, להיותו של פרויקט הרכבל ‘תשתית תחבורה שיש בה כדי לשמש גורם משיכה תיירותי’ וזאת לצד יכולתו ‘לתרום תרומה של ממש לתיירות באזור’, כדרישת סעיף 76ב1(ב)(4) לחוק התכנון והבניה”.

השופטים תהו גם “מדוע לא ייקבע כי המרכיב הדומיננטי בפרויקט הרכבל הוא המרכיב התחבורתי אף שהפרויקט הוגדר כפרויקט תיירותי, שאז אינו בא בגדרי סמכויות הות”ל”.

למדינה ניתנו חודשיים, עד ה-22 באפריל, כדי להשיב.

את העתירה נגד הפרויקט שאמור להיות מוקד משיכה תיירותי למבקרים בעיר העתיקה ובכותל המערבי, הגישו בין היתר ארגון השמאל הקיצוני ‘עמק שווה’ וארגון ‘אדם טבע ודין’.

בנוסף עתרה נגד התוכנית ‘היהדות הקראית העולמית’, ובעקבות כך הצו על תנאי כולל גם את הדרישה להשיב “מדוע בכל מקרה לא תשונה התוכנית כך שתוואי הרכבל לא יפגע בקדושת בית העלמין הקראי ולא יגרום לחילולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות