הממשלה אישרה עוצר לילי בחג הפורים: מחמישי – לשלושה ימים

השרים אישרו: עוצר לילי בחג הפורים החל מיום חמישי בשעה 20:30 ועד יום ראשון בשעה 05:00 בבוקר למחרת, והגבלת מרחק של 1,000 מטרים מהבית • התחבורה הציבורית תצומצם ותיפסק בשעה 20:00 • אדלשטיין: "נחשוב איך למנוע מהטישים ההמוניים לעבור לירושלים ביום ראשון"
אריה ריבקינד
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 21:26

הממשלה אישרה בישיבתה הערב (שלישי) הטלת עוצר לילי החל מיום חמישי הקרוב למשך שלושה ימים, במטרה למנוע את קיום מסיבות חג הפורים.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

לפי ההחלטה שאושרה, העוצר הלילי יחל מהשעה 20:30 בערב ועד 05:00 לפנות בוקר במהלך לילות חג הפורים – החל מיום חמישי ועד יום ראשון בבוקר. התחבורה הציבורית תצומצם ותיפסק בשעה 20:00.

חל איסור יציאה מהבית למרחק גדול מ-1,000 מטרים בימי החג. כמו כן נאסרו שהייה בביתו של אדם זר, וקיומן של מסיבות פורים.

בהודעה משותפת שלמשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נאמר:

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב את הממשלה כדי להחליט על מתווה ההגבלות לחג הפורים. הממשלה אישרה עקרונית את מתווה משרד הבריאות לחג הפורים, מיום חמישי, ה-25.2.21 בערב ועד ראשון, ה-28.2.21 בבוקר:

1. הפעלת סגר לילה בין השעות 20:30 בערב ועד 05:00 בבוקר במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של 1 ק״מ בשעות אלו, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

2. שרת התחבורה תקבע את מגבלת התחבורה הציבורית בימים אלו.

3. למען הסר ספק, יודגש כי לאורך כל שעות היום אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות (10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח), ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות ״עדלאידע”, כינוסים, מופעים וכיוצ”ב.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון: “אנחנו מציעים בלב כבד את ההצעות האלה להגבלות בפורים, אין לנו ברירה. נחשוב איך למנוע מהטישים ההמוניים לעבור לירושלים ביום ראשון”.

במהלך הדיון, נתניהו התנגד לאפשר אירועי תרבות במסגרת התו הירוק בליל פורים. השר טרופר טען: “יש מופעים שנקבעו, זה שוב לעצור את התרבות אחרי שנפתח – זה לא יכול לעבוד בצורת אקורדיון”.

אבל נתניהו הכריז שהוא מתנגד בכל תוקף: “עולם התרבות לא יקרוס אם יתבטלו שני מופעים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר אחר הצהריים במהלך סיור במתחם חיסונים בעכו את הצורך בהטלת עוצר לילי במהלך חג הפורים הקרוב.

“אנחנו עדיין בתחרות מול הנגיף, מול המוטציה המשתוללת. לצורך זה אנחנו צריכים לעבור את הימים הקרובים בשעה שאנחנו מחסנים את האוכלוסייה שבסיכון ומשלימים את מבצע החיסונים”, אמר נתניהו.

“לכן, אני אכנס את הממשלה הערב ואנחנו נקבל החלטות. ההצעה המובאת היא לעוצר לילי בחג הפורים מ-20:30 בערב עד 05:00 בבוקר, בימים חמישי, שישי ושבת. זה כדי למנוע מה שקרה בפורים הקודם, אנחנו לא רוצים שזה יחזור על עצמו”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות