נתניהו מקים את ‘גוש הימין’? החרדים חתמו, אבל סמוטריץ סירב

נתניהו הקים לתחיה את 'גוש הימין' והחתים את הנציגים החרדים על מסמך נאמנות • המטרה: למנוע ניהול מו"מ עצמאי להקמת ממשלה עם סער או בנט • אבל יו"ר הציונות הדתית לא רצה לחתום: "'מכתבי נאמנות' שהוכחו כחסרי משמעות" • אז איך, בתגובה, הליכוד הביך את בצלאל סמוטריץ'?
אריה ריבקינד
י"א אדר התשפ"א / 23.02.2021 18:03

ראש הממשלה בנימין נתניהו החתים את ראשי המפלגות החרדיות על ‘הצהרת נאמנות’ לפיה לא יקיימו מו”מ קואליציוני נפרד. כך דווח אחר הצהריים (שלישי) בחדשות 12.

כנסו: ההרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

כרטיסים לרכישת מזון: מתי יחולק? מי זכאי לסיוע? כמה כסף מקבלים?

לא חייבים להיות מתנדב בארגון חירום כדי להציל חיים. גם אתה יכול

בנוסח המסמך שעליו חתמו כבר ראש הממשלה נתניהו, אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן נאמר:

“אנו ראשי המפלגות הח”מ מתחייבים להקים יחד ממשלה משותפת כדי לממש הזדמנות מיוחדת להקים ממשלת ימין אמיתית.  הצבעה לכל מפלגה אחרת תביא להקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד. אנו קוראים לציבור להצביע עבורנו ולא להחמיץ הזדמנות חד פעמית להקים ממשלת ימין מלאה”.

עם זאת, במפלגת הציונות הדתית לא מתכוונים לחתום על נוסח ההתחייבות הזה.

במענה לשאלות עיתונאים, מהציונות הדתית נמסר: “אין לנו כוונה לחתום על ‘מכתבי נאמנות’ שהוכחו כחסרי משמעות בעבר ולא הביאו לממשלת ימין. הנאמנות היחידה שלנו הינה לדרך ולערכים ונהיה חלק רק מממשלה שתבטא אותם”.

בתגובה שלפו בליכוד  סעיף מתוך הסכם העודפים שעליו חתם סמוטריץ – בו נכתב: “הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו״ר הליכוד בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה”.

יו”ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר בירך: “איחוד גוש הימין חשוב לנצחון הימין. היינו ונשארנו מאוחדים, לא יצליחו להפריד ביננו. בע״ה נפעל ביחד למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל”.

מנגד, יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה בעקבות הדיווח על הקמת גוש הימין מחדש: “נתניהו שוב מקים גוש חרדי משיחי עם ליצמן, דרעי, סמוטריץ ובן גביר. גדעון, יאיר, נפתלי, במקום להתרפס בפני דרעי וליצמן, תצטרפו ליוזמה שלי ותתחייבו להקים ממשלה ציונית וליברלית בלי ש”ס ויהדות התורה”.

בנוסף כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: “ומה עם עבאס?”

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין צייץ: “מסמך הנאמנות שנתניהו החתים עליו את המפלגות החרדיות לא שווה את הנייר והדיו. אם נתניהו והגוש יגיעו לשישים ואחת הוא מיותר. אם לא יהיה שישים ואחד החרדים לא ישבו עם נתניהו באופוזיציה אלא ינסו להצטרף לכל ממשלה שתסכים לקבל אותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות