מטוס יצא למוסקבה לאסוף הצעירה מקרית ספר שהוחזקה בסוריה

צה"ל החזיר בצהרים שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קוניטרה - והם שבו לבתיהם • מטוס מנהלים שעל סיפונו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום המריא למוסקבה, כדי לאסוף את הצעירה - שהועברה כבר אתמול לידי הרוסים • היא כבר נבדקה בידי רופא ישראלי והובהר שמצבה טוב
חיים טוויל
ו' אדר התשפ"א / 18.02.2021 20:29

תלמידת הסמינר לשעבר, בת למשפחה מקריית ספר, שהוחזקה במשך כשבועיים בידי כוחות הבטחון הסורים, לאחר שחצתה את הגבול לסוריה – תחזור הלילה (ליל שישי) לישראל, בתמורה לשחרור שני רועי צאן סורים שהיו כלואים בישראל.

העסקה, שהתנהלה בתיווך רוסי, תושלם עם נחיתת הצעירה בת ה-25, והיא תועבר לחקירה בשב”כ.

מטוס מנהלים שאמור להחזיר את הצעירה כבר המריא הערב מנתב”ג למוסקבה, כשעל סיפונו מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, שיצא כדי לאסוף את הצעירה שהועברה כבר אתמול לידי הרוסים.

לפי דיווח של ברק רביד מוואלה, יחד עם בלום יצא גם רופא במטרה לבדוק את מצבה הבריאותי, וגם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון.

במהלך ביקורם של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים במוסקבה אתמול הם פגשו את הצעירה מקריית ספר ושוחחו איתה. היא נבדקה על ידי רופא ישראלי שהצטרף לנסיעה.

פקיד בכיר אמר כי הבדיקה הרפואית שנערכה לה אתמול העלתה שמצבה הבריאותי טוב ולא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה בסוריה.

לפי הדיווח של רביד, הכוונה היתה להשלים את העסקה כבר אתמול כאשר בן שבת יצא למוסקבה, אלא שאז התברר שהאסיר דיאב קהמוז מסרב להיות מגורש לסוריה.

לאור כך חזרתה של הישראלית התעכבה והיא נשארה במוסקבה יממה נוספת. הלילה, כאמור, צפויה האזרחית הישראלית לנחות בחזרה בארץ

אחר הצהרים הודיע דובר צה”ל כי כוחות צה״ל החזירו שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני.

רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים, כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

‏סוכנות הידיעות הרשמית הסורית דיווחה מאוחר יותר, כי ישראל שחררה את האסירים הסורים, מוחמד חוסיין וטארק אל-עבידאן. השניים שבו לבתיהם במחוז קוניטרה.

לפי דיווח בוואלה, גורמי ביטחון העריכו כי מעצר שני רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות