סער קידם כתבות שליליות על בנט באופן אנונימי: ‘להוריד המסיכה’

לאחר שברשת הופץ באופן אנונימי תוכן שלילי נגד בנט, מפלגת ימינה הגישה עתירה לוועדת הבחירות המרכזית • בדיקת הוועדה העלתה: מי שעומד מאחורי הפרסומים הוא לא אחר מיו"ר 'תקווה חדשה' • תקווה חדשה: "הגיע הזמן להוריד את המסכה מעל בנט"
חרדים 10
ה' אדר התשפ"א / 17.02.2021 11:58

מפלגת ‘ימינה’ עתרה לועדת הבחירות המרכזית, לאחר שמפלגת ‘תקווה חדשה’ קידמה לכאורה כתבות מכפישות על יו”ר ימינה ח”כ נפתלי בנט. כך דיווחה היום (רביעי) דפנה ליאל בחדשות 12.

העתירה של מפלגת ימינה הוגשה נגד חברת אאוטבריין העולמית, המתמחה בפרסום דיגיטלי ובהצגת תוכן קריאה מומלץ לגולשים באתרי האינטרנט.

בכתבות הממומנות מוצג ח”כ בנט כפזיז וכמי שישב בממשלת נתניהו – בדיוק המסרים שמשדר הקמפיין שמנהל גדעון סער נגד ימינה, ולכן החשד המרכזי שהוא עומד מאחורי קידום הכתבות.

קידום תוכן על ידי מפלגות מסומן ברשת תוך ציון שם המפלגה או הפוליטיקאי המממנים את קידום התוכן, אך על הכתבות שקודמו נגד בנט צוין כי הן ממומנות בלבד, אך לא צוינה זהות המממן או המפלגה שעומדת מאחוריו.

סעיף 17ב לחוק הבחירות – דרכי תעמולה, אוסר פרסום תעמולה פוליטית ללא פרסום זהות המממן.

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט עוזי פוגלמן, ביקש את תגובת החברה לעתירה, וממנה עולה כי ככל הנראה מי שעומדת מאחורי הפרסומים היא מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער.

לפי חדשות 12, אמנם הוועדה טרם קיבלה את החלטתה האם לחייב את אאוטבריין לחשוף את זהות המפרסם, אולם מהתגובה לעתירה, עליה חתומים עורכי הדין של סער ותקווה חדשה, ניתן להבין כי סער ואנשיו הם שעומדים מאחורי הדברים.

תקווה חדשה גם מאשרת למעשה את הטענות בבקשת התגובה שהוגשה לה, כאשר מהמפלגה נמסר לחדשות 12: “המפלגה פועלת להביא לידיעת הציבור מידע שפורסם בכלי תקשורת מובילים בישראל. לפני פורים הגיע הזמן להוריד את המסיכה מעל בנט ולומר לציבור בקול ברור את מה שבנט וימינה מנסים להסתיר – שהצבעה לבנט היא הצבעה לנתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות