גוש ‘רק לא ביבי’ מתרסק: נתניהו יכול להקים ממשלה בלי בן גביר

לראשונה: מרצ לא עוברת את אחוז החסימה • גוש שכולל את הליכוד, החרדים, בנט וסמוטריץ' מגיע ל-62 מנדטים • מתנגדיו של נתניהו עם 58
אריה ריבקינד
כ"ז שבט התשפ"א / 09.02.2021 21:16

מתוצאות סקר שנערך על ידי ד״ר דודי חסיד ומכון ‘קנטר’ ופורסם הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’ עולה לראשונה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מרצ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

גוש מתנגדי נתניהו הכולל את יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, העבודה, ישראל ביתנו וכחול לבן מונה 58 מנדטים, ואילו גוש תומכי נתניהו הכולל את הליכוד, ש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית זוכה ל-49 מנדטים.

ימינה של נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים. במידה שבנט מצטרף לגוש הימין, ראש הממשלה בנימין נתניהו  יוכל להרכיב ממשלה ללא איתמר בן גביר.

הרשימה המשותפת עם 9 מנדטים, נפגעת מהתפצלות רע”ם – שלא עוברת את אחוז החסימה וזוכה לתמיכה של 1.9% בלבד. שיעור התמיכה במרצ עומד על 2.8%, כשהמינימום להגעה לכנסת הוא 3.25%.

ואלה תוצאות הסקר: 

הליכוד – 29 מנדטים
יש עתיד – 18 מנדטים
תקווה חדשה – 14 מנדטים
ימינה – 13 מנדטים
הרשימה המשותפת – 9 מנדטים
ש”ס – 8 מנדטים
יהדות התורה – 7 מנדטים
העבודה – 7 מנדטים
ישראל ביתנו – 6 מנדטים
הציונות הדתית -5 מנדטים
כחול לבן – 4 מנדטים

לא עוברים את אחוז החסימה:

מרצ בראשות ניצן הורוביץ – 2.8%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה – 2.1%, רע”מ בראשות מנסור עבאס – 1.9%

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל, עם פער של חמישה אחוזים מעל גדעון סער, ופער של 17% מעל יאיר לפיד.

יערה שפירא, כתבת הכנסת של ‘כאן חדשות’ כתבה: ‏מרצ לא עוברת את אחוז החסימה בסקר שלנו הערב – אחרי ירידה בסקרים אחרונים של מתחרינו. אם זה יקרה במציאות, פרט לאובדן המפלגה הותיקה, זה ישנה את מאזן הגושים לטובת הימין. במרצ תולים את הירידה בהד התקשורתי הזמני של הבחירות בעבודה – ומסבירים שיתבדלו מהעבודה בקמפיין שיפנה לצעירים ומצביעי שמאל “בלתי מתפשר”, ויריצו גם קמפיין מושקע לחברה הערבית, כדי לקבל קולות מאוכזבי משותפת.

אבל אולי השינוי לא במרצ – אלא בעבודה שהלכה שמאלה עד שלא נשאר מספיק מקום בינה לבין המשותפת. אם זה המצב, אולי למרות ההצהרות כרגע, כשנתקרב לבחירות נראה מתקפות בין המפלגות. והעבודה – תצטרך להתלבט מה עדיף: מפלגה גדולה יותר, או סיכוי (גם אם לא גבוה) שגוש רק לא ביבי בעזרת מרצ, יעבור את ה-61.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משה רבינו היה גדול ? ללא ספק. עשה ניסים גלויים ? בוודאי. פעל לטובת עם ישראל ? ברור. הציל אותנו מכליון ? כן. עצר את המגיפה שהשתוללה ? כן. ומה הוא אומר לקב"ה על בני ישראל ? "עוד מעט וסקלוני". כלומר: בני ישראל עומדים לסקול אותי. על מי מדובר ?מי הסוקלים ? אנשי "דור דעה". מי הנסקל ? משה רבינו גדול הנביאים לא קם כמשה דבר עם אלוהים מגן ישראל הקריב את חייו האם סקילה היא מיתה קלה ? לא ! אתם מדמיינים איך נראית סקילה ? זה מה שמגיע למשה רבינו ? ברור שלא ! אז למה העם רוצה להרוג אותו בסקילה ? כי אנחנו זבל של עם חולירות, מתלוננים ומתאוננים כפויי טובה מימים ימימה. הנה, אין פיגועים אין הרוגים אין אוטובוסים מתפוצצים אין מחבלים מתאבדים אין מלחמה יש שלום מישהו עובד על זה ? משקיע בשביל זה ? מתרוצץ, חושב, פועל ? ומה אנו משיבים לו בתמורה ? אומרים תודה ? מפרגנים ? חס וחלילה. הכל מגיע לנו.. כבעבר "ויהי העם כמתאוננים".. אין חדש תחת השמש המבין יבין מי שלא הבין - כשיגדל יבין או אולי אחרי הקורונה..
    10/02/2021 21:39
    תתבגרו אהבלים
  1. משה רבינו היה גדול ? ללא ספק. עשה ניסים גלויים ? בוודאי. פעל לטובת עם ישראל ? ברור. הציל אותנו מכליון ? כן. עצר את המגיפה שהשתוללה ? כן. ומה הוא אומר לקב”ה על בני ישראל ? “עוד מעט וסקלוני”. כלומר: בני ישראל עומדים לסקול אותי. על מי מדובר ?מי הסוקלים ? אנשי “דור דעה”. מי הנסקל ? משה רבינו גדול הנביאים לא קם כמשה דבר עם אלוהים מגן ישראל הקריב את חייו האם סקילה היא מיתה קלה ? לא ! אתם מדמיינים איך נראית סקילה ? זה מה שמגיע למשה רבינו ? ברור שלא ! אז למה העם רוצה להרוג אותו בסקילה ? כי אנחנו זבל של עם חולירות, מתלוננים ומתאוננים כפויי טובה מימים ימימה. הנה, אין פיגועים אין הרוגים אין אוטובוסים מתפוצצים אין מחבלים מתאבדים אין מלחמה יש שלום מישהו עובד על זה ? משקיע בשביל זה ? מתרוצץ, חושב, פועל ? ומה אנו משיבים לו בתמורה ? אומרים תודה ? מפרגנים ? חס וחלילה. הכל מגיע לנו.. כבעבר “ויהי העם כמתאוננים”.. אין חדש תחת השמש
    המבין יבין מי שלא הבין – כשיגדל יבין או אולי אחרי הקורונה..