אלרעי פרייס: זו הסיבה שישראל כנראה לא תוכל להגיע לחסינות עדר

ראש שירותי בריאות הציבור של משרד הבריאות בוועדת החוקה: "5% לא יקבלו הגנה מלאה ובגילים המבוגרים זה אולי עומד על 90%" • "אי אפשר לומר שהסגר נכשל, כאשר הוא הוריד את מקדם ההדבקה מ-1.3 ל-0.99 היום. בחברה החרדית המקדם עומד על 0.9 בחברה הכללית 1.05 בחברה הערבית 1.01"
תמי גיל
כ"ה שבט התשפ"א / 07.02.2021 14:46

ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה היום (ראשון), במהלך דיון בוועדת החוקה, לאפשרות לחסינות עדר ואמרה כי  ישראל לא תגיע לחסינות כזו.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

“ברגע שיש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא יכולים להתחסן כנראה שלא נגיע לחסינות עדר גם אם כל האוכלוסייה שיכולה, תתחסן. לפי המחקר של פייזר החיסון יעיל ב-95%, זה אומר ש-5% לא יקבלו הגנה מלאה ובגילים המבוגרים זה אולי עומד על 90%”.

אלרעי-פרייס התייחסה ליעילות הסגר האחרון ואמרה: “בקונסטלציה של כמה שבועות של סגר אי אפשר לומר שהסגר נכשל, כאשר הוא הוריד את מקדם ההדבקה מ-1.3 ל-0.99 היום. בחברה החרדית המקדם עומד על 0.9 בחברה הכללית 1.05 בחברה הערבית 1.01.

“אין ספק שגם בסגר השלישי הייתה היענות של הציבור, אך מה ששינה את חוקי המשחק הוא הווריאנט הבריטי שכנראה מדבק עוד יותר ומעלה את התחלואה הקשה”.

בקשר לתכנית היציאה מהסגר, הסבירה ראש שירותי בריאות הציבור: “אמרנו שאנחנו לא רוצים לקבוע מדדים מבלי להבין על מה אנחנו מדברים בהקשר לווריאנט הבריטי.

“לפני כמה חודשים הגבול היה ב-800 חולים קשים, אז כשאנחנו אומרים כעת שאפשר לצאת מסגר עם פחות מ-1000 חולים קשים זה מטורף, אבל אנחנו לא רוצים להחזיק את מדינת ישראל כבת ערובה. ייקח יותר זמן להגיע למדדים מאוזנים ואחראים, אך עדיף להגיע למדדים נכונים מאשר לזרוק מספר שלא מבוסס על כלום”.

היא הדגישה: “יש להבין שכל דבר שנפתח יעלה את מקדם ההדבקה ואנחנו צריכים כמדינה לבחור מה לעשות כי כל דבר יבוא על חשבון השני. אנחנו מנסים למצוא מתווה שייתן מענה ל-80% מהיישובים בארץ שהם כתומים או אדומים”.

בהתייחסה לסגירת הכניסה לארץ, אמרה ד”ר אלרעי-פרייס: “הווריאנט האנגלי שכבר היום עומד על 80% מהדגימות, הראה מה קורה כשנכנס מישהו מחו”ל”. לגבי מהירות ההחזרה של אזרחים מחו”ל, אמרה: “מבחינתי אפשר להחזיר אותם במהירות המרבית כל עוד הם ילכו למלונית ויעברו בדיקות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות