ניצחון לאיכלר I הדיינים קבעו: יוצב ברשימת אגו”י לפני ח”כ יעקב טסלר

שלושת הדיינים שדנו בעימות בין בעלזא וויזניץ על המיקום ברשימת יהדות התורה החליטו על שינוי היסטורי: ישראל אייכלר ימוקם בקדנציה הנוכחית לפני יעקב טסלר - בעוד נציג ויזניץ יבחר את התפקיד הראשון • אם יהדות התורה תזכה ב-7 מנדטים, אייכלר יכהן שנתיים ראשונות וטסלר שנתיים אחרונות
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"א / 04.02.2021 16:25

הכרעה באגודת ישראל: שלושת הדיינים הבוררים במחלוקת בין חסידות בעלזא וחסידות ויז’ניץ הכריעו כי תתקיים רוטציה על המקום 6 ברשימת יהדות התורה לכנסת –  בין ח”כ ישראל אייכלר לח”כ יעקב טסלר.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

הדיינים הבוררים היו הגאון רבי יהודה סילמן – שנבחר על ידי שני הצדדים כדיין שלישי, והדיינים הגאון רבי אברהם דירנפלד מבעלזא והגאון רבי מאיר הייזלר מויז’ניץ.

הדיינים הכריעו, כי ח”כ אייכלר מבעלזא ימוקם בבחירות לכנסת ה-24 במקום מספר 6 ברשימת יהדות התורה, וח”כ יעקב טסלר מויז’ניץ ימוקם במקום 8. עם זאת, טסלר יקבל את התפקיד הראשון שיישאר לאגו”י אחרי הבחירה של ליצמן ופרוש. בקדנציה הבאה המצב יתהפך: טסלר ימוקם לפני אייכלר, אך נציג בעלזא הוא שיבחר ראשון בתפקיד.

עוד נקבע, כי במידה ויעקב טסלר לא ייכנס לכנסת, ישראל אייכלר יתפטר לטובתו במחצית השניה של הקדנציה.

עד כה מוקם ח”כ טסלר במקום השלישי של סיעת אגו”י (מספר 6 ברשימת יהדות התורה), וח”כ אייכלר מוקם במקום הרביעי (מספר 8 ברשימת יהדות התורה”.

אלא שחצר בעלזא טענה כי יש לשנות את המיקומים, שכן היא גדולה יותר מחצר ויזניץ המפוצלת.

הדיינים כתבו בפתח ההחלטה, בין היתר: “לאחר שבעשרות השנים האחרונות לא נעשו בחירות פנימיות וקשה לקבוע כוחו הציבורי של מי גדול יותר, על כן התייחסנו לשני הצדדים כשווים ולאור זאת ראוי להשוות את זכויות שני הצדדים”.

ח”כ יעקב טסלר, נציג הסיעה המאוחדת באגודת ישראל, הגיב: “אני שמח מאד שבאגודת ישראל הדברים נפתרים בדעת תורה ועפ”י ההלכה. כנציגם של גדולי ישראל, אני מברך על ההכרעה וכולי תקווה ותפילה שכעת נתאחד יחדיו כלל הציבור החרדי, לקראת המערכה העומדת לפנינו ובס”ד נצליח להגדיל את כוחה של יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג’. בשם ה’ נעשה ונצליח”.

שר הבינוי והשיכון ח”כ הרב יעקב ליצמן: “אגודת ישראל נכנסת הערב למערכת הבחירות לכנסת ה-24 בכוחות משותפים ומאוחדים, לאורם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט”א. כעת, לאחר בירור וסיכום בין הסיעות השונות, משימת העל העומדת לפתחינו היא הצלחת היהדות החרדית לגווניה ולשבטיה, בהגדלת כוחה של ‘יהדות התורה המאוחדת – אגודת ישראל-דגל התורה’ ולקדש שם שמים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אייכלר
    04/02/2021 17:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. יופי פרנסה לעוד כמה מלחכי פינכות ממש גאוה דאגה כנה לעם ישראל טסלר אייכלר

  2. עבודה בעיניים
    04/02/2021 17:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אם יקבלו 8 וויזניץ יצחו כי הם בוחרים תפקיד ראשון
    אם יקבלו 7 ויזניץ לא הפסידו כי יש רוטציה

    בלי הבוררות המוזרה הזאת התוצאה הייתה בדיוק אותו הדבר
    אם היו מקבלים 8 ויזניץ בוחרים תפקיד ראשון
    אם מקבלים 7 יש רוטציה

    אז מה הגאונות בבוררות הזאת?