הסגר הוארך עד יום שישי בבוקר: נתב”ג יישאר סגור לפחות עד יום א’

לאחר דיון סוער בישיבת הממשלה ורגע לפני פקיעת הסגר הושגה הסכמה בין נתניהו וגנץ: הוארך עד יום שישי בשעה 7:00 בבוקר • יו"ר כחול לבן דרש לפתוח את המשק כבר ביום חמישי - וראש הממשלה הטיח: "איך אפשר לשחק בחיים של אנשים?" • תחול חובת בידוד במלוניות לשבים מכל מדינות העולם
אריה ריבקינד
י"ט שבט התשפ"א / 01.02.2021 00:48

בתום דיון סוער, ואחרי שהסגר פקע: הממשלה החליטה הלילה (שני) להאריך את הסגר ההדוק עד ליום שישי בשעה 7:00 בבוקר, וקבעה כי ביום רביעי ייערך דיון נוסף בו יוחלט האם להמשיך בסגר מעבר ליום שישי.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

ישיבת הממשלה נמשכה מספר שעות, ובמהלכה דרש ראש הממשלה לאמץ את הצעת משרד הבריאות, להאריך את הסגר בשבוע נוסף עד ליום ראשון הבא.

”נדון בהארכת הסגר עד יום ראשון”, אמר נתניהו והתייחס גם להלוויה ההמונית שנערכה היום בירושלים ואמר: “התקהלות היא התקהלות. לא משנה אם מדובר בחרדים או חילונים או ערבים. על כולנו לשמור על הכללים. לא לעשות מזה פוליטיקה, ולא להתמקד בהפרות של ציבור אחד. צריך למנוע התקהלויות בכל מגזר. העלנו היום את הקנסות כמו שהבטחנו לעשות”.

ראש הממשלה סיפר: “נביא מיליון חיסונים נוספים תוך שבוע – נוכל לפתוח את הכלכלה והחינוך בהדרגה. העולם מותקף בעוצמה וביתר שאת על ידי שתי מוטציות. מערכות בריאות ברחבי העולם על סף קריסה וגם אצלנו המצב קשה. בגלל זה סגרנו את נתב”ג וטוב שעשינו זאת ראשונים בעולם”.

אלא שיו”ר כחול לבן בני גנץ אמר בישיבת הממשלה כי יסכים להארכה הסגר עד ליום חמישי. ”לסגר גם יש מחיר. הוא מחיר כלכלי, הוא מחיר חברתי אבל הוא גם מחיר בריאותי. אנחנו לא יכולים להמשיך עם הסגרים האלה למשך זמן רב”.

פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש הציג לשרים את מצב התחלואה והסביר מדוע חייבים להאריך את הסגר. גנץ התעקש שאין סגר אמיתי ולכן הנתונים לא משתנים.

נתניהו הגיב: ”הסגר קיים, לא כמו שהיינו רוצים, אבל קיים”.

כאשר היה נראה כי לא תושג הסכמה, הציע גנץ: ”בואו נצביע על ההצעה שלי עד חמישי ואחר כך נדבר על ההמשך”. נתניהו הגיב: ”אי אפשר, זו סכנת חיים. בני אתה אמרת לא לשגע את הציבור, אל תתעלם מהעקומה שאנחנו רואים פה. זה לא חכם ולא מוסרי – איך אפשר לשחק בחיים של אנשים?

”הוויכוח על ימי הסגר היה נכון אם לא היתה עקומת החיסונים הקיימת. אם אתה ישר עם עצמך אתה יודע שבימים הנוספים האלה נוסיף מחוסנים. למה לעשות זאת?”

הוויכוח בין השניים נמשך עד מועד פקיעת הסגר בדקה לפני חצות.

רק ברגע האחרון ממש הושגה פשרה והממשלה החליטה להאריך את הסגר עד ליום שישי בשבע בבוקר.

בהודעה משותפת של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות שפורסמה הלילה נאמר:

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה לדיון בהארכת הסגר, בו אישרה הממשלה את הארכת הסגר הכללי הקיים, בהתאם לתקנות המפורטות הקיימות ב-5 ימים נוספים עד ליום שישי, ה-5.2.21 בשעה 7:00.

ביום רביעי הממשלה תתכנס לדיון נוסף ותדון האם יש צורך בהארכה נוספת של הסגר.

בנוסף, אישרה הממשלה את הארכת סגירת הכניסה לישראל והיציאה ממנה, למעט חריגים, בהתאם לתקנות הקיימות ב-7 ימים נוספים עד ליום ראשון, ה-7.2.21 בחצות.

כמו כן, אישרה הממשלה הקמת ועדה לאישור בקשות להגעה לישראל, זאת מסיבות הומניטריות ומסיבות מיוחדות (ועדת חריגים), בתקופה בה מתקיימות הגבלות כניסה לישראל. בראש הוועדה יעמוד השר יובל שטייניץ (או מי מטעמו). הוועדה תורכב מנציגי משרדי הפנים, החוץ, הבריאות, התחבורה, התפוצות והעלייה והקליטה.

בנוסף תחול חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה, החל מיום שלישי ועד ליום ראשון, ה-7.2.21. בקשות חריגות ייבחנו באופן פרטני מול ועדה של משרד הבריאות בנתב״ג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות