המפקד הגן על החרדים בתקשורת: ‘הם לא אויב’ – ויצא ‘כוכב’ • צפו

כלי התקשורת, כמו גם אישי ציבור אנטי חרדיים, לא אהבו את ההתנהלות המאופקת של המשטרה בהלוויות שהתקיימו היום בירושלים • בראיון שהעניק מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ"צ עופר שומר, למהדורה המרכזית של חדשות 12 הוא הדף את הטענות וגונן על החרדים
חרדים 10
י"ט שבט התשפ"א / 01.02.2021 00:28

ההתנהלות המאופקת של כוחות המשטרה בשתי הלוויות הגדולות שנערכו היום בירושלים – של זקני ראשי הישיבות הגרמ”ד סולוויצ’יק זצ”ל ראש ישיבת בריסק שנפטר בגיל 99, והגר”י שיינר זצ”ל ראש ישיבת קמניץ שנפטר בגיל 98 – גררה ביקורת מצד גורמים אנטי חרדיים, שהטיחו במשטרה כי היא נכנעה לחרדים.

הטכניון קורא לך להצטרף: מלגת קיום ומימון מלא עם ליווי אישי

כנסו: הרשמה למעונות היום לשנת הלימודים תשפ”ב עוברת לאונליין

מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, תת ניצב עופר שומר, העניק הערב (ראשון) ראיון למגישת המהדורה המרכזית של חדשות 12, יונית לוי, והסביר את התנהלות הכוחות.

במהלך הראיון הטיחה לוי במפקד שאלות כמו האם חולקו דו”חות למשתתפים, וכמה אוטובוסים עצרה המשטרה בדרכם להלוויה –  עד שהוא שינה כיוון ויצא להגנה על החרדים.

“תפסיקו להפוך את החרדים לאויב, הם לא”, אמר תת-ניצב שומר. “מנענו היום שפיכות דמים כשלא פירקנו באלימות”.

לדבריו, אם הייתה המשטרה מפעילה כוח,  “הייתה נגרמת שפיכות דמים. בעיניים שלי ראיתי הגעה של בערך 1000 ילדים רכים, בין הגילאים 10 עד 14. החרדים הם לא אויב שלנו, הם אזרחים במדינת ישראל וצריך להתמודד איתם במיטב האמצעים החוקיים שיש.

“אני לא אשפוך דם של אף אזרח על מנת לאכוף את חוקי הקורונה, אנחנו לא נשפוך דמים. המשטרה לא תעשה את זה… יש שיקול דעת, יש לנו ניסיון, יש לנו כלים שלנו, אנחנו יודעים מתי להשתמש באמצעים ומתי לא, מתי להידבר. יש לנו אחריות כלפי האזרחים וכלפי מדינת ישראל”.

מפקד מרחב ציון במשטרה, תנ”צ עופר שומר, על ההלוויה שנערכה היום בירושלים:

מצלמת גוף שתיעדה החזרתם של כלי רכב ואוטובוס, בו היו נוסעים שביקשו להגיע להלוויה:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות