תקיפת הכתב I מועצת העיתונות למפכ”ל: ‘אל תפגעו בעיתונאים!’

מועצת העיתונות פנתה למפכ"ל המשטרה, אחרי תקיפת העיתונאי החרדי בבני ברק: "העבר מסר ישיר מן הצמרת לשורות – זכותו וחובתו של עיתונאי להגיע לזירות עימות ולתעד תמונת מצב כמות שהוא"
אבי כץ
ט' שבט התשפ"א / 22.01.2021 13:30

מועצת העיתונות קוראת היום (שישי) לפיקוד המשטרה להטמיע בשורות השוטרים את החובה שלא לפגוע בעיתונאי ובצלם עיתונות בעת מילוי תפקידו – גם במהלך סיקור הפגנות ברחוב החרדי ובכל רחוב ברחבי המדינה, במיוחד לאחר שהציג תעודת עיתונאי.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

הקריאה של מועצת העיתונות באה לאחר פגיעה באיתמר כהן, כתב ‘חדשות כל העולם’, שסיקר אמש את פעילות המשטרה בבני ברק, הוכה קשות על ידי שוטרים ונפגע בפניו.

לדבריו, ארבעה שוטרים תקפו אותו ללא סיבה. “קיבלתי אגרופים לעין ולראש, קיבלתי חתך עמוק ליד עין ימין”, סיפר. “הראיתי להם תעודת עיתונאי ואמרו לי שזה לא מעניין אותם”.

צוות התגובות של המועצה אמר היום: “זכותו וחובתו של כל עיתונאי וצלם עיתונות להביא לציבור הרחב תמונת מצב כמות שהוא, גם מזירות של עימות קשה. להגיע למקום האירוע – לתעד ולצלם ללא פגיעה או החרמת חומרי התיעוד”.

צוות התגובות הוסיף: “אנו קוראים למפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי להורות על כיבוד זכות זאת והמסר הישיר והדחוף שלו מתבקש בימים אלה של מתח גובר ברחובות ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזיה של משטרה
    25/01/2021 00:47
    רפאל
  1. כששוטר רואה חרדי כבר לא מענין אותו עיתונאי או אשה בהריון