נאום האימה של הפרופ’: ‘סגרנו דלתות מרוב חולים קשים וצעירים’

מנהל מחלקת קורונה וטיפול נמרץ במעייני הישועה סיפר על המצוקה הקשה והמליץ למי שיכול - לקבל טיפול בבית: "מתחיל להרגיש כמו שהיה באיטליה" • "בגל הראשון הממוצע היה גיל 68 וכיום בסביבות גיל 40. מגיעות נשים בהריון במצב נשימתי קשה ואין לנו ברירה אלא ליילד אותן"
חרדים 10
ז' שבט התשפ"א / 20.01.2021 19:00

פרופ’ אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ומחלקת קורונה במרכז הרפואי ‘מעייני הישועה’ בבני ברק, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב ב־103fm וסיפר על השלכותיה הקשות של הקורונה, ותיאר את הקטסטרופה במחלקה שבניהולו.

עוד לא בן 27? חושב על פרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

“החולים הקשים הם צעירים ונשים בהיריון במצב קשה מאוד, אם בשעה מסוימת הכל נראה בסדר, ופתאום יש קריסה רב מערכתית. המחלה הזאת היא דבר נורא”.

לדבריו, “בטיפול נמרץ קורונה אנו בתפוסה של 150 אחוזים, הגיל הממוצע של החולים הוא בסביבות 38. היו נשים בנות 20, גברים בני 35-40, פשוט נורא. יש נשים בהיריון שבאות בשליש השלישי של ההיריון וחייבים לעשות להן ניתוח קיסרי דחוף כדי להציל את חייהן.

“יש לנו ארבע נשים בהיריון בטיפול נמרץ קורונה, ואני רואה עלייה בתחלואה בקרב נשים בהיריון, לא זכור לי דבר כזה.

”אין לי הסבר, אין טיפול למחלה הזאת, זה לא עובד. מדובר באי וודאות מוחלטת, כשרופא חושב שיש לו את האמת מתברר שזה לא נכון. יש לנו כלים לעזור לאנשים במצוקה, אבל במחלה הספציפית הזאת אין לנו סוג של אנטיביוטיקה נגדה”.

פרופ’ סורקין התייחס למשבר הכלכלי בו מצויים בתי החולים הציבוריים בישראל: “הטיפולים בבית החולים כוללים ציוד מאוד יקר, ואנו לוקחים על עצמנו את העול הכספי הזה. ההון הזה הוא על הכתפיים של המוסד שלנו. אני מתחיל להרגיש כמו שהיה באיטליה עם העומס בבתי החולים. אנו לא יכולים לעשות תיעדוף בין מאושפזים, אבל צריך שיתוף פעולה עם קופות החולים כדי שהטיפול יתחיל בבית.

“רואים כמה המצב הנפשי של האדם משפיע על המחלה. כששמים אנשים כאלה בבית זה משהו אחר לחלוטין. זו מלחמה לכל דבר”.

בראיון שהעניק  לתכנית ‘אחת בצהרים’ ב’קול ברמה’, אמר: “המצב אצלנו במעייני הישועה קשה מאד, סגרנו את הדלתות מרוב חולים קשים וצעירים”.

הוא הוסיף: “בגל הראשון הממוצע היה 68 וכיום בסביבות גיל 40. מגיעות נשים בהריון במצב נשימתי קשה ואין לנו ברירה אלא ליילד אותן”.

הוא הדגיש: “הדבר הבסיסי שצריך לעשות זה לשמור ולהתחסן, לא מעניין אותי אם זה ליטאים או חסידים, כדי שהנשמה תשרוד, צריך שהגוף יהיה בריא. אני מתחנן לאנשים להזהר ולהשמר.

“לא ראיתי אדם אחד שהתחסן שתי מנות ואושפז אצלנו. לעומת זאת ראיתי עשרות כאלו שלא התחסנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות