מחקר גילה: זה מה שקרה לשליש מהחולים בקורונה שנזקקו לטיפול

חוקרים בריטים אספו נתונים מעשרות אלפי משתתפים וגילו: נזקי הקורונה נמשכים גם הרבה אחרי ההחלמה • רבים מאלו ששוחררו מבית החולים פיתחו הפרעות בנשימה, בלב ובכלי הדם וסבלו מסכרת • גם מקרי המוות מקרב אלו שהחלימו היה גבוה בהרבה
חרדים 10
ה' שבט התשפ"א / 18.01.2021 13:38

נתונים מטרידים: מחקר בבריטניה שאסף מידע מכמעט 50 אלף חולי קורונה מצא כי רבים מאלו שהחלימו מהנגיף סבלו בחודשים לאחר מכן מבעיות בנשימה, הפרעות בלב ובכלי הדם ומסכרת.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

מדווח בחדשות 12 עולה כי לפי התוצאות המדאיגות, כמעט 30% מהמחלימים נזקקו לאשפוז נוסף בבית החולים בטווח של 140 ימים ו-12.3% מהנחקרים מתו.

בתקופת המחקר, שנערך בין החודשים ינואר לאוגוסט שנה שעברה, 14,140 מחלימי קורונה ששוחררו מאשפוז פיתחו מחלות נשימה – לעומת 6,085 אנשים מקבוצת הביקורת. אחוזי האשפוז הנוסף של מחלימי הקורונה הגבוהים ביותר נרשמו בקרב קשישים ואנשים ממוצא שחור, אסייתי ומיעוטים נוספים.

תוצאות המחקר חושפות את פרופיל חולה הקורונה בעל הסיכוי הגבוה ביותר לסבול מסיבוכים קשים של הנגיף, ביחס לאוכלוסייה הכללית: גבר שחצה את גיל 50, מעשן לשעבר, שסובל מעודף משקל ומתגורר באזור עני.

נוסף על כך – סביר שיסבול ממחלות רקע כמו לחץ דם גבוה, מחלות נשימה וסכרת.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

תוצאות מחקרים מצביעים על כך שהקורונה עלולה לגרום לנזקים לטווח ארוך לבריאות – לריאות, ללב ולמוח. מחקר של אוניברסיטת אדינבורו ביותר מ-1,200 חולים מצא כי 55% סבלו מבעיות בלב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות