ד”ר אלרעי-פרייס: “17% מהחולים קשה כבר קיבלו מנת חיסון אחת”

ראש שירותי בריאות הציבור: 4500 חולי קורונה נמצאו חיוביים לאחר החיסון, 375 אושפזו • "מאתמול נוספו 140 חולים קשה, יש מעל 300 חולים קריטיים" • "היינו במצב של 30 פטירות ביום, והיום על 50-40" • "בתוך שבועיים נרשמה עלייה של פי 2 במספר החולים שהקופות עוקבות אחריהם"
חרדים 10
כ"ח טבת התשפ"א / 12.01.2021 19:33

ראש שירותי בריאות הציבור, ד”ר שרון אלרעי-פרייס, כינסה היום (שלישי) תדריך מיוחד, על רקע העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בקורונה בישראל – ואמרה כי מאתמול נוספו 140 חולים שמצבם קשה וקריטי.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

“מספר המאומתים היום הגיע לשיא חדש – מעל 9,600”, אמרה ד”ר אלרעי-פרייס. “מתחילת המגפה לא היינו בשיא כזה. יש תחילת ירידה במקדם ההדבקה שעומד על 1.17, אך כל מקדם מעל 1 מעיד על מגמת התפשטות”.

היא ציינה כי יותר מ-80% מאוכלוסיית המדינה מתגוררים ביישובים כתומים ואדומים.

“זה משפיע על כל המגזרים. ישנה עלייה פי 2 במגזר הערבי ובמגזר הכללי תוך שבועיים. המאומתים נמצאים בקהילה. בתוך שבועיים נרשמה עלייה של פי 2 במספר החולים שקופות החולים עוקבות אחריהם. ישנם מעל 300 חולים קריטיים בבתי החולים.

“ראינו את התחלואה הולכת ועולה – לפי התחזית. הווריאנט האנגלי מתפשט בקהילה ביישובים שונים. אנחנו מסתכלים על אנגליה ומה שקרה שם בתחלואה כל כך גבוהה אין דרך להוריד תחלואה בלי מגבלות משמעותיות. יש לשמור על הסגר ולהוריד את רמת התחלואה – וכך גם נוריד את העומס מבתי החולים ומקופות החולים”.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

היא התייחסה לנתוני התמותה במגיפה: “היינו במצב של 30 פטירות ביום, והיום מדווח על 50-40. זה מספר שקשה לנו לראות אותו. חלקם אנשים צעירים ללא מחלות רקע. כל פטירה היא כואבת”.

מהנתונים עולה כי עד היום מקרב מי שקיבלו חיסון אובחנו 4,500 בני אדם כמי שנדבקו בנגיף הקורונה, מהם 375 אושפזו בעקבות מחלתם.

מקרב המאושפזים 244 אושפזו בשבוע הראשון לאחר החיסון. 124 בשבוע השני ושבעה יותר מ-15 יום מהחיסון.

ד”ר שרון אלרעי-פרייס:  “17% מהחולים החדשים חוסנו במנה אחת. אנו עושים מאמצים בהסברה ובהנגשה. שיעור המחוסנים בחברה הערבית והחרדית נמוך – ואנו עושים מאמץ שם”.

על השאלה כמה מהחולים התחסנו – השיבה: “אנחנו יודעים ששבועיים אחרי החיסון יש בערך 50% יעילות לחיסון. מתוך יותר מ-1000 חולים קשים וקריטיים בבתי החולים, 180 כבר קיבלו מנת חיסון ראשונה. מנת חיסון אחת לא מקנה לנו הגנה. רק שבוע לאחר מנת החיסון השנייה יש הגנה של 95%”.

ד”ר אלרעי-פרייס התייחסה גם ל’וועדת המעקב’ לתופעות לוואי של החיסונים: “בין היתר, יש בה נציגים של קופות החולים ובתי החולים. נעלה סיכום עם כל הנתונים. הוועדה עוסקת בבטיחות החיסונים ויעילותם ובודקת אם הם נכשלים. רק השבוע התחלנו לתת את המנה השנייה. רק שבוע לאחר מכן, מגיעים להגנה מקסימלית. אחרי מנת חיסון אחת לא מגיעים להגנה מלאה”.

על המידע שיעבור לחברת ‘פייזר’ – אמרה: “מידע אגרגטיבי שכולל את כמות החולים קשה, המונשמים והנפטרים. לא יעבור שום מידע אחר פרטני או מזוהה, לא מידע על תופעות לוואי או מחלות רקע, רק מה מצב התחלואה. זאת על מנת לראות מתי נגיע לחיסונים”.

על מערכת החינוך אמרה: “היא תצטרך לחזור באותן מגבלות כמו קודם. בשל העובדה שילדים לא מתחסנים, ויכולים להידבק ולהדביק. לכן המגבלות יישארו. יהיה צורך לשמור על מסכות וקפסולות. פייזר עובדת על חיסונים לילדים בני 12 עד 15. יש בדיקות של פייזר ושל חברות אחרות. כשנפתח את מערכת החינוך, היא תחזור באותן מגבלות כמו קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיסון
    13/01/2021 14:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חמה של הבת שלי קיבל השבוע חיסון אחרי החיסון קיבל זעזוע מוח עכשיו הוא מאשפז בבית חולים .