סער מבטיח אוניברסיטה בגליל. אבל מי מנע את הקמתה? זאב אלקין!

מפלגתו של גדעון סער מבטיחה בתעמולת הבחירות להקים אוניברסיטה בגליל • אולם, מי שמנע את הקמתה רק לפני קצת יותר מחודש הוא השר לשעבר זאב אלקין - חבר בכיר ב'תקווה חדשה'
אריה ריבקינד
כ"ח טבת התשפ"א / 12.01.2021 17:52

‘תקווה חדשה’, מפלגתו של גדעון סער, פרסמה היום (שלישי) סרטון חדש במסגרת תעמולת הבחירות – ובו הטיחה ביקורת בממשלה על שמצפון לעיר חיפה אין אוניברסיטה – ופיזרה הבטחת בחירות  להקים את אוניברסיטת הגליל.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

עורך ‘יום ליום’, יוחאי דנינו, צייץ בתגובה לסרטון: “סתם מעניין להיזכר מי היה השר שמנע את הקמת אוניברסיטת הגליל. מן הסתם בראיון הבא, שוב נתניהו יואשם…”

מה מתברר? השר שמנע את הקמת האוניברסיטה בגליל היה השר לשעבר זאב אלקין, חבר בכיר ב’תקווה חדשה’, שכאשר כיהם כשר להשכלה גבוהה החליט שאוניברסיטת הגליל תקום דווקא בחיפה.

בחדשות 12 דווח לפני קצת יותר מחודש:  “15 שנה לאחר החלטת הממשלה על הקמת אוניברסיטה בגליל, השר להשכלה גבוהה ולמשאבי המים זאב אלקין גיבש את אופן מימוש ההחלטה. בסיכום שהושג עם אוניברסיטת חיפה, הוחלט שהיא תהפוך לאוניברסיטת חיפה והגליל – ולא תוקם אוניברסיטה נוספת. המוסדות האקדמיים הפזורים יהפכו למעשה לשלוחות של האוניברסיטה”.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

בידיעה צוטט אז ח”כ אופיר סופר מימינה: “החלפת השם של ׳אוניברסיטת חיפה׳ ל׳אוניברסיטת חיפה והגליל׳ מגוחכת ולא תשנה את העובדה שחיפה היא לא הגליל.

“הגליל משווע למשאבים, להשקעות, לאוניברסיטה ולמאמץ מרוכז של המדינה להשאיר בו את התושבים. אוניברסיטה בוודאי תסייע לכך ונעמוד על כך עד שהחלטת הממשלה להקים אותה בגליל משנת 2005 תמומש”.

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן אמר: “האמירה ההזויה כי אוניברסיטת הגליל תוקם בחיפה שמה ללעג את כל תושבי הגליל. רק לפני שלוש שנים ראש הממשלה הכריז על הקמת האוניברסיטה בגליל. מה השתנה? לא ניתן שהמותג גליל יפאר אוניברסיטה שלא נמצאת בגליל. חיפה קרובה יותר לתל אביב מאשר אלינו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות