כבוד: הד”ר החרדי נבחר לאחד מהרופאים המסורים ביותר ב-2020

12 רופאי משפחה נבחרו השנה לקבל את 'פרס דניאלי' כרופאי המשפחה הטובים ביותר בישראל בשנת 2020 למניינם • בין הזוכים - ד"ר הרב טל ניר, חסיד חב"ד בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי • הרב ניר: "הפרס מגיע למטופלים שלי, לא לי. כי זאת הבחירה שלהם"
אבי כץ
כ"ח טבת התשפ"א / 12.01.2021 14:37

מתוך כ-5,500 רופאי המשפחה הפועלים בישראל, זכו אתמול (שני) 12 רופאים ב’פרס דניאלי’ לרפואה כ’רופאי המשפחה המסורים ביותר בישראל בשנת 2020′.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

מדובר בפרס המחולק בחמש השנים האחרונות. זהות זוכיו נקבעת בידי מבוטחי קופות החולים המצביעים לרופאי המשפחה שלהם.

השנה השתתפו בהצבעה כ-317 אלף מבוטחים.

בין הרופאים שנבחרו השנה לקבל את הפרס נמנה ד”ר ר’ טל ניר, חסיד חב”ד מנחלת הר חב”ד, המשמש מזה כ-40 שנה רופא משפחה בקיבוץ חצור אשדוד, הסמוך לגן יבנה.

אחד ממטופליו סיפר כי הד”ר מעניק יחס אישי ושמח לעזור גם בשעות לא רגילות. תושבת באחד המושבים בדרום סיפרה: “הוא מביא לנו מצות בפסח, והוא בא בראש השנה כדי לתת ברכה, והוא דואג לברך אותי ואת אחותי בכל מקום שהוא נמצא. הוא הפך להיות סוג של מטפל אישי שלי”.

בראיון שהעניק בשבוע האחרון למענדי קורטס בעיתון ‘כפר חב”ד’, חלק את סיפור חייו – וסיפר:  “הרמב”ם לימד אותנו שרופא טוב צריך לטפל לא רק בגוף האדם אלא גם בנשמה שלו. לנשמה יש חלק בלתי נפרד מתהליך הריפוי וההחלמה. כחלק מכך אני רואה לעצמי זכות וחובה לגרום למטופלים שבאים אליי לקבל על עצמם משהו שיחזק את הנשמה שלהם, את החיבור שלהם עם הקב”ה, שהוא מקור החיים האמיתי.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

“כמובן שאני עושה את זה מאוד בעדינות וברגישות, מתוך אהבה גדולה ואכפתיות אמיתית, בדרך שהתווה לנו הרבי. עם כל מטופל אני פועל כפי שמתאים לו. מאחד שאני רואה שהוא יותר בעניינים אני מבקש להניח תפילין או לקבל על עצמו לקבוע מזוזה במשקוף דלת ביתו. מאחרים, שקצת יותר מנותקים פומבית, אני מבקש לשים מטבע בקופת צדקה. בפני חלק אני גם חוזר על דבר תורה. לא כל דבר מתאים לכולם ויש לפעול בזהירות. איפה שיהודי נמצא הוא צריך לעשות סביבו אווירה, להשפיע”.

הרב ניר הגיב  לזכייה: “הפרס מגיע למטופלים שלי, לא לי, כי זאת הבחירה שלהם. הקב”ה הוא המרפא ואני רק השליח, הצינור להעביר את הרפואה לחולים. נקווה שהצינור ימשיך להיות חלול ולא מלא בגאווה. צריך הרבה צניעות ברפואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות