מבהיל: מחקר מדאיג על יעילות החיסון למוטציה מדרום-אפריקה

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס: 'יש בידנו מחקר ראשוני מדאיג על יעילות החיסון למי שלקו במוטציה מדרום אפריקה. יש חשד שיעילות החיסונים כלפיה פחות טובה"
תמי גיל
כ"ב טבת התשפ"א / 06.01.2021 20:11

ראש שירותי בריאות הציבור ד”ר שרון אלרעי פרייס אמרה היום (רביעי), במהלך דיון בוועדת החוקה בכנסת, כי קיים מחקר מדאיג בנוגע למוטציה החדשה שמקורה בדרום אפריקה.

היא הצהירה: “בידינו מחקר ראשוני מדאיג על יעילות החיסון לאנשים שלקו בווריאנט הדרום אפריקני של קורונה”.

במחקר, הסבירה אלרעי פרייס, נבדקו 11 מקרים ביחס לנוגדנים שנוצרים מהחיסונים הקיימים ויש חשד שיעילות החיסונים כלפיו פחות טובה.

“אם נגיע למסקנה שהוא לא יעיל נבקש שאנשים מאומתים ואלו שחזרו מדרום אפריקה ייכנסו לבידוד במלונית”, אמרה. “הווריאנט הזה מטריד יותר כי הוא עלול לגרום לתחלואה קשה בקרב הצעירים”.

היא  הוסיפה: “אנחנו מתמודדים עם מוטציות שעלולים להתפרץ בצורה מהירה כמו האנגלי וכאלו שעלולים לסכן את יעילות החיסון ולכן חשוב לוודא שאנשים החוזרים מחו”ל ישהו בבידוד במלונית או בבידוד עם אכיפה מוגברת בבית. במסגרת זו אנחנו מעוניינים שיתבצעו בדיקות בכניסה לבידוד וביום התשיעי”.

לדבריה, “ל-3% מהחוזרים יש בדיקה חיובית ביום הכניסה לישראל והיתר יהיו חיוביים ככל שהזמן עובר. בבדיקה מהיום, נכון לשבועיים האחרונים נתון החוזרים המתגלים חיוביים ביום הכניסה לישראל עלה מכ-3% ל-5.3%, כתוצאה מכך שיותר אנשים נבדקים בכניסה”.

הוועדה אישרה את הארכת ההכרזה על בידוד במלוניות לשבים מחו”ל עד ל-18 לינואר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות