‘מארחים בדרכים’: המיזם שיציל משפחות ש’נתקעו’ לפני שבת

מיזם חדש יאפשר חיבור בין אנשים שנתקעים בפקק לפני שבת למשפחות מארחות באזור • איתן ברדה ממודיעין עלית, שבנו וכלתו נתקעו בפקקים בעקבות התאומה בכביש 1: אמרתי לאישתי: 'אנחנו זיכינו לסדר לילדים אירוח, מה קורה עם משפחות אחרות?' הרמתי את הכפפה"
ישראל יוספי
י"ז טבת התשפ"א / 01.01.2021 15:57

איך לא חשבו על זה קודם? ‘מארחים בדרכים’ הוא פרויקט חדש המשדך בין אנשים הנתקעים בפקקים לפני כניסת השבת, למשפחות מארחות באזור.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

ידידיה חיים ואלישיב יונגרייס ז”ל, האחים בני ה-8.5 ו-6 נהרגו בתאונת דרכים קטלנית שאירעה ביום שישי נר שני של חנוכה, בכביש 1.

עקב התאונה הקשה נגרמו פקקי ענק בכביש המוביל לירושלים,  לפני כניסת השבת. בשל כך, משפחות רבות שהיו בדרכן לעיר הקודש נאלצו לשהות במהלך השבת בכביש.

בנו של איתן ברדה ממודיעין-עילית, כלתו ונכדתו – תושבי בית שמש, היו בין אותם ש’נתקעו’ בפקקים, כך שמש לא הייתה אפשרות שיצליחו להגיע לפני כניסת השבת.

בשיחה עם חרדים 10, מספר איתן על המיזם שהגה: “בעקבות התאונה שהייתה בכביש 1, שבה נהרגו שני הילדים ז”ל, ונוצרו פקקים מאוד גדולים. הבן שלי עם משפחתו יצאו מבית שמש, והם היו הרבה מאוד זמן בפקק.

“חצי שעה לפני כניסת השבת חייג אליי הבן ושאל אותי אם אני מכיר דרך ‘לברוח’ משם. הסברתי לו שאין דרך, שהכל היה פקוק וחסום וכמובן לא לחזור לכיוון בית שמש.

“ניסיתי למצוא פתרון, חייגתי לבת שלי שהיא סגנית מנהל במודעין ושיש להם מורים באזור. התקשר אליי מורה שמלמד בבית הספר שגר במבוא חורון ואמר: ‘שיגיעו בשמחה רבה’, הוא אירח אותם לשבת. הבן הגיע דקה-שתיים לפני כניסת השבת. ברוך השם הם זכו לאירוח מדהים.

“אבל אז אמרתי לאישתי: ‘אנחנו זיכינו לסדר לילדים אירוח, מה קורה עם משפחות אחרות שאין להם אפשרות כזו?’ הרמתי את הכפפה.

“המיזם נקרא ‘מארחים בדרכים’. שלא יקרו מקרים כאלו, ולא רק במקרים כאלו. לפני מספר שנים ירד שלג בירושלים ואנשים נתקעו בפקקים ונאלצו לשהות בתחנות דלק במהלך השבת”.

כמה נרשמו למיזם עד כה?

“עד היום יש 330 משפחות, בריכוזים מרכזיים, בשומרון, בצפון, בדרום, בירושלים, במרכז. השאיפה שתהיה בכל עיר בישראל משפחה שתארח.

״בשבעה נסעתי להורים של ידידיה חיים ואלישיב ז”ל, אמרתי לאבא שהמיזם יהיה לעילוי נשמת הילדים. ההתרגשות של האבא הייתה משהו שאי אפשר לתאר. אני באתי לשאול אם הוא מרשה לי, והוא אמר: ‘מה זה מרשה? תודה רבה שאתה חושב עלינו’.

״האבא מאוד שמח, לאחר מכן ביקש שאספר בעזרת נשים על המיזם. האמא מאוד התרגשה ושמחה.

“המיזם מונע חילולי שבת שזה חשוב, המטרה של זה לעזור לאנשים. הייתה שם שוטרת שהכלה שלי דיברה איתה, ואומרת לה: ‘אם אנחנו נשארים תקועים, אין לנו שמיכות, אין מים, אנחנו עם תינוקת’. השוטרת אמרה לה: ‘נביא לכם בערב’. אנשים שעברו שבת בתחנת דלק זה סיוט, אני חושב על הילד שלי אם היה צריך להישאר שם כך, זה גרוע”.

“אם עזרתי לאדם לא לחלל שבת, זה יעשה רעש גדול בשמים. שבת לאחר מכן, קיבלנו קריאה – הייתה תאונה בכביש 6, משפחה שהייתה אמורה להגיע לקריית ארבע, בסוף הספיקו להגיע לפני כניסת השבת, אבל היענות הקבוצה הייתה מדהימה. זוג עם חמישה ילדים, חימם את הלב שאנשים אמרו: אנחנו פותחים את הבית״.

איך משתתפים?

נכנסים לקישור לקבוצת ווצאפ שאליה יירשם כל מי שמעוניין להשתתף במיזם.

וכך הדבר יעבוד: כאשר מישהו נתקע בדרך מסיבה כלשהי לפני כניסת השבת, הוא מדווח על כך בקבוצה – והמשפחה הכי קרובה אליו תיצור איתו קשר ותארח אותו לשבת.

https://chat.whatsapp.com/LmeUmvySOKoKumFUoJoUS1

ליצירת קשר:

מייל: [email protected]
או בהודעת ווטסאפ: 050-2624391

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי כעמך ישראל
    02/01/2021 20:19
    יאיר
  1. רעיון מדהים

  2. רעיון מעולה
    02/01/2021 20:29
    שמעון
  3. תמיד עשויים להיות עיכובים בדרכים למרות שיוצאים מוקדם מהבית.
    תודה על הרעיון