אדלשטיין: לחסן בשבתות • הרב הראשי הגר”ד לאו: כעת אין היתר

שר הבריאות הנחה את מנכ"ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום: "מרדף נגד הזמן, אין פיקוח נפש גדול מזה" • הרב הראשי הגר"ד לאו: "בשלב זה, כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה - אין היתר לחלל שבת"
תמי גיל ויוסף גרינבוים
י' טבת התשפ"א / 24.12.2020 22:20

לשכת שר הבריאות הודיעה הערב (חמישי) כי השר יולי אדלשטיין הנחה את מנכ”ל המשרד פרופסור חזי לוי לפעול למתן חיסונים גם בלילות ובשבתות – ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • יכולים  להרוויח 6,400 ש”ח לחודש מהמצב

מלשכת שר הבריאות נמסר: “מדינת ישראל נמצאת במערכה בריאותית שלא היתה כמותה מאז קום המדינה. בימים האחרונים אותרו מוטציות שמדביקות בקצב מהיר וחריג שטרם פגשנו ואנחנו נמצאים במרדף נגד הזמן. ככל שנחסן יותר אזרחים ובקצב מהיר נחסוך בחיי אדם. לפיכך, שר הבריאות הנחה את מנכ”ל משרדו לפעול למתן חיסונים 24/7, לגייס כח אדם לשם כך, ולהגיע לקצב של יותר מ-100 אלף חיסונים ביום. הקורונה מסכנת את כולנו, החיסונים יצילו את כולנו. אין פיקוח נפש גדול מזה”.

בחדשות 13 דווח הערב כי שר הבריאות פנה אל הרב הראשי הגר”ד, כדי לקבל היתר לחסן בשבת  – וסורב. במשרד הבריאות אומרים כי פנו רק אל הרב הראשי הגר”ד לאו.

מלשכת הרב הראשי נמסר בעניין החיסונים בשבת:

הרב הראשי לישראל הגר״ד לאו רואה חשיבות רבה במתן החיסונים לכלל הציבור ואף התחסן בפומבי בכדי לעודד את הציבור להתחסן.

הרב הראשי סבור כי ככל שיתקיימו חיסונים במשך כל שעות היום והלילה במהלך השבוע, מה שמעיד בפועל על דחיפות ובהילות לחסן מהר ככל הניתן, יהיה אפשר לשקול להתיר חיסונים גם בשבתות. בשלב זה כאשר גם בימות השבוע עדיין לא מבצעים חיסונים בכל שעות היום והלילה אלא בשעות קבלת קהל ולכן בשלב זה אין היתר לחלל שבת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קורונה ומוטציה יצילנו האל גימטריה פאה נכרית
    25/12/2020 07:47
    יודי 1
  1. קורונה ומוטציה יצילנו האל גימטריה פאה נכרית

    • זליג   27/12/2020 20:20

      מדהים שהחולי נפש שנלחמים נגד פאות הם גם אלה שנלחמים נגד החיסונים