מבוכה לבני גנץ: חברי ועדת הבדיקה בפרשת הצוללות התפטרו מתפקידם

יו"ר הוועדה לחקר רכש הצוללות וכלי השיט וחברי הוועדה הודיעו על סיום תפקידם, בשל העיכוב והמגבלות שהוטלו עליהם על ידי היועץ המשפטי לממשלה • גנץ למנדלבליט: סיים באופן דחוף את הליך הבחינה
חיים טוויל
ז' טבת התשפ"א / 22.12.2020 11:19

יו”ר ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, הודיע הבוקר (שלישי) לשר הביטחון בני גנץ כי חברי הוועדה החליטו להתפטר מתפקידם, עקב הניסיונות לקצץ בסמכותם.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

סטרשנוב כתב לגנץ: “הנני מודה לך על האמון, ומודיעך בצער כי לא נוכל להמשיך ולכהן כחברי הוועדה, שעה שסמכויותיה מוגבלות ביותר ולא יאפשרו לה למצות את הבדיקה ולהגיע לחקר האמת”.

השופט בדימוס הסביר: “מהדיונים המתנהלים בנושא סמכויות הוועדה בין היועץ המשפטי למערכת הביטחון ובין נציגי היועץ המשפטי לממשלה, הנני למד כי נוכח ההליכים הפליליים המתנהלים במקביל, בדעתו של היועץ המשפטי לממשלה להטיל מגבלות של ממש על עבודת הוועדה… במצב דברים זה, חוששני כי הוועדה נותרה עם סמכויות מוגבלות ביותר”.

לאור ההתפטרות, שיגר גנץ הבוקר מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, בו הוא דורש ממנו לסיים את הליך הבחינה והסדרת הסמכויות של ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הצוללות.

גנץ כתב ליועץ המשפטי לממשלה: “לאור החשיבות הרבה של הנושא, הוא מבקש ממנו לסיים באופן דחוף את הליך הבחינה ולאפשר את תחילת עבודת הוועדה משום שמדובר בנושא בעל חשיבות ראשונה במעלה – ביטחונית, כלכלית וציבורית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות