‘מסר לאנטישמים’: זה העונש של ניאו-נאצי שניסה לרצוח 52 יהודים

סטפן באלייט שתכנן לבצע טבח בבית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה בעיצומו של יום הכיפורים, נידון לעונש המירבי הקבוע בחוק הגרמני • רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל: "זו תגובה מדויקת לפשעים מסוג זה"
נתן פרל
ו' טבת התשפ"א / 21.12.2020 16:31

בית המשפט העליון בגרמניה גזר היום (שני) עונש מאסר עולם על סטפן באלייט, ניאו-נאצי שביצע את הפיגוע סמוך לבית הכנסת בעיר האלה ביום הכיפורים בשנה שעברה – ורצח שני בני אדם.

סובלים מבעיה רפואית? מרגישים לבד? • ניתן להרוויח כסף מהמצב

באלייט הואשם כי ניסה לפרוץ את דלת בית הכנסת המרכזי בעיר, בו שהו 52 מתפללים, אך דלת הברזל הכבדה היתה נעולה. הוא יצא החוצה מתוסכל וירה בשני עוברי אורח שעברו במקום.

השופטת אורסולה מרטנס כתבה בגזר הדין: “אלמלא הדלת שהגנה על הקהילה היהודית היה הרוצח מבצע טבח במתפללים. זו היתה כוונתו ולשם כך הגיע למקום”.

במהלך משפטו שארך חמישה חודשים סירב להביע חרטה על מעשיו. הוא אמר לשופטת: “היהודים הם האויבים שלי ולכן תקיפת בית הכנסת לא היתה טעות”.

הוא הורשע בשני סעיפי רצח ומספר כוונות לניסיון רצח.

בעקבות האירוע המשטרה הגרמנית תגברה את האבטחה בעשרות בתי הכנסת הפזורים ברחבי המדינה.

“כולנו ציפייה שלגזר הדין הדרמטי הזה, יהיה אפקט גדול שיעביר מסר חד משמעי לאנטישמים”, אמר בתגובה ראשונה רבה של ברלין הרב יהודה טייכטל לחרדים 10. “גזר הדין ממחיש שגרמניה מבהירה שהיא לא תקבל שום אנטישמיות. זו תגובה מדויקת לפשעים מסוג זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות