3,003 בני אדם מתו במגיפה, 1,707 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

אחוז הבדיקות החיובית עלה ל-3.4% • 353 חולי קורונה במצב קשה, מהם 122 מונשמים • באמ"ן מעריכים: מספר המאומתים היומי עלול לעלות ל-2,500 עד סוף החודש - שיוביל ל"ריסון מהודק" הכולל סגירה של המסחר • פרופ' אש: "לא בטוח אם תהיה אפשרות לבחור איזה חיסון לקבל"
תמי גיל
כ"ח כסלו התשפ"א / 14.12.2020 10:13

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי אתמול אובחנו 1,707 חולי קורונה חדשים והתקבלו תוצאות של 50,641 בדיקות.

אהרן מבית שמש מקבל כל חודש 6,400 שקלים בגלל דיכאון. אולי גם לך מגיע? 

אחוז הבדיקות החיוביות עלה ל-3.4%. מדובר בנתון הגבוה ביותר שנמדד בשבוע האחרון.

בישראל יש נכון להבוקר 17,373 חולי קורונה פעילים. מצבם של 353 מהם מוגדר קשה ו-122 מתוכם מונשמים.

מאז פרוץ המגפה, 357,859 בני אדם בישראל אובחנו כמי שנדבקו בקורונה.

משרד הבריאות עדכן כי מספר הנפטרים מנגיף הקורונה עלה וחצה את רף ה-3,000. מפרוץ המגפה בישראל ועד היום נפטרו 3,003 חולים.

על פי דו”ח אמ”ן שפורסם הבוקר, בהינתן ערכו הנוכחי של מקדם ההדבקה (1.15-1.2) צפוי מספר המאומתים לעלות לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי, עד סוף החודש.

מדובר במספר שסומן בישיבת הממשלה בשבוע שעבר כזה שיביא ל”ריסון מהודק” הכולל סגירה של המסחר.

“ריסון מהודק” כולל מספר הגבלות לפיהם מקומות עבודה עם קבלת קהל יהיו סגורים, סגירת המסחר – קניונים, שוווקים וחנויות – סגירת מערכת החינוך ביישובים אדומים וכתומים (למעט גני ילדים) והחמרת ההגבלות על החוזרים מחו”ל.

לפי נתוני משרד הבריאות, ירושלים כעת היא עיר כתומה עם 7 אחוז שיעור של חיוביים בבדיקות לקורונה, בעוד שת”א, באר שבע וחיפה הן ערים צהובות עם 2-3 אחוז חיוביים.

ממונה הקורונה, הפרופ’ נחמן אש, הביע אופטימיות באשר להשפעת החיסונים על מיגור הנגיף בישראל.

“אני מעריך שתוך חודשים ספורים נחסן חלק נכבד מתושבי ישראל, ונוכל לפתוח את המשק ולחזור לחיים פחות או יותר נורמליים. אני מאמין ביכולת שלנו להסביר ולשכנע ושאוכלוסיות היעד יבינו את החשיבות”, אמר אש בראיון ל’כאן חדשות’.

הוא הוסיף: “אני מעריך שאתחסן בין הראשונים. אנחנו צריכים להוות דוגמה אישית ולהעביר את המסר שהחיסונים נגד קורונה הם בטוחים, יעילים ושזו הדרך למגר את המגפה. לאורך הדרך יהיו חיסונים לכל תושבי ישראל, המדינה רכשה אותם ממקורות שונים”.

בראיון לגלי צה”ל הסביר אש, כי ככל הנראה לא תהיה אפשרות למתחסנים לבחור חיסון של איזה חברה יקבלו. “לא בטוח אם תהיה אפשרות לבחור איזה חיסון לקבל. בעינינו חשוב להתחסן, לא משנה עם מה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות