שופט העליון מני מזוז הודיע במפתיע על פרישה מתפקידו

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הודיע על פרישה מוקדמת מתפקידו, למרות שהיה אמור לכהן עוד 4 שנים בתפקיד - עד לגיל 70 • מזוז: "פורש מטעמים אישיים" • ארגון 'בצלמו': "היה שופט כושל ששפט בניגוד עניינים ושיקר פומבית" • פורום המשפחות השכולות: "טוב מאוחר מלעולם לא"
אריה ריבקינד
כ"א כסלו התשפ"א / 07.12.2020 18:40

שופט בית המשפט העליון מני מזוז הודיע הערב (שני) כי יפרוש מתפקידו “מטעמים אישיים” בטרם הגיע לסוף כהונתו.

מה זה “מחירון רכב שיתופי”? כיצד יוצגו המחירים במחירון? כל הפרטים

צ’ט או טלפון: למה חברי ‘מכבי’ לא צריכים לרוץ למיון על כל דבר? 

הודעתה של מזוז מפתיעה, שכן השופט בן ה-65, שכיהן בעבר כיועץ המשפטי לממשלה, נולד בשנת 1955, ונותרו לו ארבע שנים נוספות לכהן כשופט עליון.

השופט מזוז אמר: “בתום שש וחצי שנות כהונה בבית המשפט העליון וכארבעים שנה שאותן הקדשתי לשירות הציבורי הגעתי מטעמים אישיים לכלל החלטה לסיים את כהונתי כשופט בית המשפט העליון.

“בשנים האחרונות הקדשתי את מרב זמני ומרצי לעשייה שיפוטית ואני מודה לנשיאה, לחברותיי וחבריי השופטות והשופטים על ההזדמנות שניתנה לי לכהן לצידם ולתרום יחד עמם לקידום שלטון החוק ולשמירה על ערכי הדמוקרטיה בישראל”

“נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים הביעו צער על פרישתו הצפויה של השופט מזוז ומאחלים לו הצלחה”, לשון ההודעה.

מארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ נמסר: “מני מזוז היה שופט כושל ששפט בניגוד עניינים ושיקר פומבית. אין שום פסיקה חשובה לטובת אזרחי ישראל.

“רוב תלונות ‘בצלמו’ נגד מני מזוז התקבלו. הנציב אורי שוהם שוב ושוב נזף במזוז בעקבות מעשיו ופסיקתו בתיק לטובת בתו, בלי שום גילוי נאות.

“בנוסף מני מזוז קבע מפורשות שהוא מעדיף את טובת הקניין של משפחות מחבלים מאשר חיי אזרחי ישראל. מדובר בנס חנוכה. נקווה שעד לפרישתו הנשיאה תדיר אותו מתיקים ביטחוניים כמו הנשיאה הקודמת מרים נאור שהדירה אותו מפסיקות ביטחוניות”.

פורום המשפחות השכולות, “בוחרים בחיים”, מסר בתגובה לפרישתו של השופט מזוז: “טוב מאוחר מלעולם לא. הגיע הזמן שמי שהעדיף להגן על הריסת בתי מחבלים על פניהם של חיילי צה”ל היה פורש מזמן”.

בחודשים האחרונים ספג מזוז ביקורת חריפה מצד משפחות נפגעי הטרור שאף הפגינו מול ביתו, לאחר שפסק שלא להרוס את בית המחבל שרצח את לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל הי”ד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות