מכונת ירייה אוטומטית חיסלה את המדען – והשמידה עצמה

סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' פרסמה מידע חדש על ההתנקשות • החיסול בוצע בנשק אוטומטי שהופעל ממכונית ניסאן שהיתה במרחק 150 מטר משם ולא על ידי חוליית מתנקשים • כל הפעולה נמשכה כ-3 דקות בלבד • בעל רכב הניסאן עזב את איראן ב-29 באוקטובר - לפני חודש
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"א / 29.11.2020 18:53

סוכנות הידיעות האיראנית ‘פארס’, המזוהה עם ‘משמרות המהפכה’, פרסמה היום (ראשון) פרטים חדשים על ההתנקשות ב’אבי תכנית הגרעין האיראנית’ מוחסן פחריזאדה ביום שישי האחרון – הסותרים דיווחים שפורסמו עד כה.

לפי הדיווח – שהובא באתר ‘וואלה’ – ההתנקשות בוצעה באמצעות נשק אוטומטי שהופעל מרחוק ולא על ידי חוליית מתנקשים.

לפי הדיווח, פחריזאדה ואשתו היו בדרכם לחופשת סוף שבוע בביתם בפרבר של טהראן. יחד איתם בשיירה היו שלושה כלי רכב של מאבטחים. בשלב מסוים כלי הרכב שהוביל את השיירה נטש אותה כדי לבצע בידוק מקדים של ביתו של פחריזאדה.

זמן קצר לאחר מכן נפתחה אש לעבר רכבו של פחריזאדה – והוא נעצר. פחריזאדה יצא מהרכב כיוון שחשב שמכוניתו התנגשה בעצם כלשהו על הכביש או שיש בעיה במנוע.

בשלב זה נורתה לעברו אש ממכונת ירייה שהיתה מורכבת על רכב ניסאן, שהיה במרחק 150 מטר – והופעלה בשלט רחוק.

פחריזאדה נפגע משלושה כדורים – שאחד פגע בעמוד השדרה שלו. כמה שניות לאחר שפחריזאדה נפגע, רכב הניסאן שעליו הייתה מכונת היריה התפוצץ.

לפי סוכנות ‘פארס’, פעולת ההתנקשות כולה נמשכה כשלוש דקות בלבד, לא היו מעורבים בה מתנקשים – והירי כולו בוצע בשלט רחוק.

לפי הדיווח, מחקירה של גורמי הביטחון האיראנים עולה, כי בעל רכב הניסאן עזב את איראן ב-29 באוקטובר.

פרטים אלו מנוגדים למה שפורסם עד כה על ההתנקשות שמטלטלת את איראן.

לפי פרסומים קודמים בתקשורת האיראנית, פחריזאדה חוסל על ידי כמה מתנקשים שהגיחו אחרי פיצוץ של כלי רכב סמוך למכוניתו. לפי התקשורת האיראנית, חומרי הנפץ הוטמנו מתחת לערימת עצים שהיו על כלי רכב מסחרי ישן. הפיצוץ הוביל לעצירת מכונית הניסאן של פחירזאדה, וכי לפחות חמישה חמושים ריססו את כלי הרכב.

תיעודים מהזירה הראו את המכונית מנוקבת בקליעי ירי ודם על הכביש.

“12 ישראלים שנכנסו ממקומות שונים”

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 13, כי בכיר לשעבר במנגנון ביטחוני במערב מסר לעיתון הסעודי ‘אילאף’ “פרטים חדשים” על חיסולו של ‘אבי הפצצה האיראנית’.

לדבריו, פריצת הדרך לגבי זהותו ומקום מגוריו של פחריזאדה, הגיעה לפני כחצי שנה באמצעות פעולות מודיעיניות משותפות לכמה מדינות, אותן כינה כמדינות “המתעניינות בתוכנית הגרעין של איראן”.

לאחר שהתקבל המידע, גורמים מהמוסד החלו לעקוב אחריו באופן מתמשך.

הבכיר סיפר כי חברי היחידה, “נכנסו לשטח איראן ממקומות שונים על מנת שלא ליצור קשר בין החולייה, שמספר החברים בה הינו 12 – וכולם ישראלים”.

לטענתו, במוסד למדו את תנועותיו ואת המקומות אליהם הגיע פחריזאדה בטהראן ובעיר אבסרד, שם הייתה בבעלותו וילה שבה שהה לעיתים.

התוכנית המקורית של המוסד, כך לטענת הבכיר, הייתה “להתנקש בחייו של פחריזאדה בתוך ביתו באבסרד, אבל הקושי בביצוע המשימה ומורכבותה בשל אופי השכונה והשמירה המוצבת שם, הם שהביאו לשינוי בתוכנית”.

כך, במקום לחסל אותו על ידי צלף מרחוק כשר יירד ממכוניתו לכיוון ביתו, הוחלט לעשות זאת בדרכו את הבית.

“חברי מוסד הם שתכננו וביצעו את החיסול בעזרת תמיכה לוגיסטית”, סיפר הבכיר, והסביר כי “בתמיכה לוגיסטית” הכוונה למזל”ט שטס בשמי אזור החיסול, ושיבש את התקשורת בין אנשי השיירה של פחריזאדה.

אנשי המוסד, הוסיף הבכיר, השתמשו במכשירי קשר לווייניים בכדי למנוע מעקב של משמרות המהפכה. חוליית החיסול בחנה את הדרך שהיה עושה המבוקש אל העיר אבסרד בימי שישי, בחגים ובחופשים, ולבסוף החליטה כי היום הטוב ביותר לביצוע החיסול הוא יום שישי בבוקר, זאת מכיוון שבשעה זו, התנועה בכביש דלילה.

אחרי אימונים רבים, המחסלים מילאו ג’יפ בחומרי נפץ, השאירו אותו בצד הדרך ובמקום שאינו מעורר חשד. מספר חברים בחולייה, שנשאו רובים עם משתיקי קול, חיכו לשיירתו של פחריזאדה ברכב 4X4 בכביש המקביל.

כשהרכב הראשון בשיירה עבר במקום – התפוצץ רכב התופת, הפיצוץ גרם לעצירת השיירה ושומר הראש של פחריזאדה פתח את הדלת ויצא מהרכב. ארבעה חברי החולייה פנו במהירות למכוניתו של המדען, ירו לעברו באינטנסיביות וגרמו למותו, הרגו את שומר ראשו ופצעו שני שומרי ראש אחרים.

לטענת המקור, מבצע החיסול נמשך מספר דקות מרגע פיצוץ מכונית התופת ועד לחיסול עצמו. אחרי הפעולה נמלטו המתנקשים ברכב שנשא לוחית רישוי השייכת למשמרות המהפכה.

כל חבר מהחולייה הסתתר באזור, ולאחר שש שעות הם חצו את גבולות איראן אל מדינות קרובות.

המקור הדגיש כי חברי החולייה עצמה לא השאירו מאחוריהם משהו שיסגיר אותם או את דרך כניסתם לרפובליקה האסאלמית. לדבריו, יתר חברי החולייה, לא אלה שביצעו בפועל את החיסול – גם עזבו את איראן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות