תשכחו מהעטלפים: הסינים טוענים שהקורונה בכלל התחילה בהודו

מדענים סינים פרסמו מחקר לפיו מקורו של הנגיף שהדביק כבר יותר מ-60 מיליון בני אדם ברחבי העולם - הגיע מהודו, שם עבר מבע"ח לבני האדם דרך מים מזוהמים • מצד שני, אף אחד לא לוקח ברצינות את תוצאות המחקר
נתן פרל
י"ג כסלו התשפ"א / 29.11.2020 17:41

מחקר סיני הודף את הטענות כי מגפת הקורונה התפרצה לראשונה בעיר ווהאן שבסין וקובע: מקורו של הנגיף שהדביק כבר יותר מ-60 מיליון בני אדם ברחבי העולם וקטל מיליון וחצי – הגיע בכלל הודו, שם עבר מבעלי חיים לבני האדם דרך מים מזוהמים.

לטענת החוקרים, הקורונה התפרצה בהודו בקיץ 2019 לפני שהגיעה לווהאן.

על פי המחקר שפרסם צוות מדענים מהאקדמיה הסינית למדעים, וצוטט בישראל היום: “מעקב אחר שינויים קטנים בגנטיקה של הנגיף לאורך הדרך מלמדים שהמקור שלו הוא בהודו ומשם עבר לסין”.

הסינים טוענים, כי הנגיף הגיע לשטח סין ב”אריזות של מזון קפוא”.

זהו לא הניסיון הראשון של סין להעביר את ה’אשמה’  בהתפרצות המגיפה למדינה אחרת. בעבר, טענה סין כי הקורונה פרצה תחילה באיטליה או בארצות הברית.

במחקר הנוכחי, מחזקים המדענים את טענתם בכך שהמקומות שבהם נמצא הנגיף בצורה הכי ראשונית שלו, ללא שינויים או מוטציות, הם הודו ובנגלדש – ולכן מדינות אלה הן המקור של הווירוס.

אולם נראה שהמחקר הסיני לא באמת גורם להתרגשות רבה במערב או נלקח ברצינות. דייוויד רוברטסון, חוקר מומחה מאוניברסיטת גלזגו שקרא את המחקר, אומר כי “התאוריה הסינית פגומה ביותר. המחקר שלהם לא מחדש לנו כלום על הנגיף”.

גם בארגון הבריאות העולמי מבינים שלא ניתן יהיה לפטור את סין בעניין, ומומחה בארגון אמר לפני ימים אחדים: “זה יהיה מאוד ספקולטיבי להגיד שהנגיף אינו מסין”.

לפי הדיווח, ארגון הבריאות העולמי מתכנן לשלוח לסין משלחת של מומחים בינלאומיים כדי לחקור לעומק את מקורות הנגיף. נכון לעתה, סין מאשרת את כניסת המשלחת ומבטיחה לשתף איתה פעולה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות