אמ”ן: “חלה עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה”

אגף המודיעין דוחה האפשרות שהעלייה בתחלואה נגרמת בשל גידול בכמות הבדיקות: "גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובעת מהגדלת הבדיקות, אין בכך כדי להסביר את כולה" • לאחר שמקדם ההדבקה חצה את 1, באמ"ן מזהירים: "ההקלות המתוכננות יאיצו את התחלואה בכל המגזרים"
תמי גיל
י"ג כסלו התשפ"א / 29.11.2020 11:25

שוב מסתמנת עלייה בתחלואה: הבוקר (ראשון) מתפרסם דו”ח אגף המודיעין, לפיו “בשבוע האחרון חלה עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים ליממה, בממוצע שבועי בשלושת הימים שלפני סוף השבוע – יותר מאלף נדבקים ליממה”.

בנוסף, לאחר שמקדם ההדבקה (ה-R) הפך לגבוה מ-1, דו”ח אגף המודיעין מדגיש: “גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובעת מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שאין בכך כדי להסביר את כולה. בפתח השבוע החדש – מימוש ההקלות המתוכננות, בנוסף לאלו שיישומן כבר החל, צפוי להאיץ את רמת התחלואה בכלל המגזרים במדינה (ערבי, כללי, חרדי)”.

מקדם הדבקה במגזר הערבי עומד הבוקר על 1.18, מקדם הדבקה מגזר החרדי עומד על 0.96, ומקדם הדבקה במגזר הכללי בישראל על 1.12.

יצוין, כי ביום חמישי אמר הממונה על המאבק בקורונה פרופ’ אש כי “סגר שלישי נמצא על הפרק ותלוי בנתונים ובנו”. אתמול הוא הדגיש כי מדובר בכלי להפחתת התחלואה ולעצירת התפשטות הקורונה בערים והוא אינו מהווה עונש.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, התייחס ביום רביעי לאפשרות שיוטל סגר לקראת חג החנוכה בעוד כשבועיים, כפי שהוטל בחגי תשרי ובפסח – והצהיר: “בחנוכה בוודאי לא יהיה סגר יזום. אנחנו נעקוב אחר התחלואה ומה ההשלכות של כל הסרת גבלה, במקום שבו היא תעלה מעל לצפי ותכניס אותנו לדהירה, נצטרך נשקול הסרת הקלות”.

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני תחלואת הקורונה המעודכנים ומהם עולה כי חלה עלייה משמעותית בשיעור הבדיקות החיוביות.

אתמול התקבלו תוצאות של 17,472 בדיקות קורונה ואובחנו 569 מאובחנים כחולים בנגיף – שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.3 אחוזים. כבכל סוף שבוע, חלה ירידה משמעותית במספר הבדיקות שמבוצעות, וככל הנראה כתוצאה מכך נבעה העלייה בשיעור החיוביים.

עוד עולה מהנתונים כי בישראל יש נכון להבוקר 9,923 חולים פעילים. 510 בני אדם מטופלים בבתי החולים לאחר שחלו בנגיף, ומבין המאושפזים 273 מוגדרים כחולים קשים, ובהם 112 מונשמים.

עד כה נפטרו מהמגפה בישראל 2,854 בני אדם.

בישראל יש הבוקר 14 ערים שמוגדרות אדומות ו-24 ערים שמוגדרות כתומות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות