לפיד לבנט ושקד: גנו את סמוטריץ על התבטאותו כנגד הערבים

ח"כ צלאל סמוטריץ אמר כי, "יש להשקיע בפיתוח היישובים הערבים על מנת שאלו לא יעברו ליישובים יהודים", וגרר התקפה חריפה מצד יו"ר האופוזיציה לפיד • "יש להתייצב כנגד דברי הבלע הגזעניים שלו" • סמוטריץ: "חבל שלא האזנת עד הסוף, הולך בדרכו של בן גוריון"
אליעזר היון
י' כסלו התשפ"א / 26.11.2020 18:24

קרב ציוצים בין ח”כ בצלאל סמוטריץ, ויו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, סביב דבריו של הח”כ הימני אודות ההתיישבות הערבית בנגב ובגליל.

בראיון שהעניק סמוטריץ לגלי צה”ל התבטא כי, “נכון מאוד להשקיע ולפתח את הישובים הערביים, על מנת שהערבים לא יעברו לגור בישובים שלנו ובערים מעורבות – כך נוצרת התבוללות”.

הדברים הכעיסו את יו”ר ‘יש עתיד’ לפיד שמיהר להגיב: “קורא לנפתלי בנט ואיילת שקד לגנות את דבריו הגזעניים של בצלאל סמוטריץ׳. בזמן שרופאים ואחיות ערבים נאבקים בבתי החולים שלנו נגד הקורונה, מן הראוי שהמערכת הפוליטית כולה תתייצב נגד דברי הבלע הגזעניים שלו”.

סמוטריץ מצידו טען כי לפיד לא עקב אחר דבריו המלאים: “קורא ללפיד להאזין לראיון כולו לפני שהוא מצייץ שטויות. אני לא מתבייש ולא מתנצל על היותי יהודי וציוני גאה שדוגל בייהוד הנגב והגליל (בדרכו של בן גוריון), בדאגה לעתיד העם היהודי (בדרכו של בן גוריון), ממש לא תוך כדי הדרה או קיפוח של מי שאינם יהודים אלא תוך דאגה גם להם (בדרכו של בן גוריון)”.

קרב הציוצים גרר לא מעט תגובות שהובילו גם את ראש הממשלה הראשון אל תוך הקלחת, וכך כתב אחד המגיבים בשם עידן הרץ:

“בן גוריון זה לא טיעון. בן גוריון היה ככל הנראה הכי קרוב לפאשיזם שאי פעם הגענו אליו בישראל: הוא ירה במעפילים, גזר פאות של תימנים, ניסה לחלן דתיים, גירש באלימות מאות אלפי ערבים, הלאים את השילומים מהשואה, ריסק שביתות בעזרת צה”ל והדיר מזרחים. הנוסטלגיה לבן גוריון היא טעות איומה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות