זקן חסידי חב”ד: הרב צבי יהודה פייגלשטוק זצ”ל נפטר בגיל 98

הרב ראובן צבי יהודה (הירשל) פייגלשטוק זצ"ל, זקן חסידי חב"ד בעולם, שליח במונטריאול ומנהל בית ספר, נפטר בשיבה טובה בגיל 98 • צפו בראיון שהעניק לחברת JEM
יוסף גרינבוים
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 19:09

ברוך דיין האמת: בקנדה נפטר היום (רביעי), בגיל 98, הרה”ח רבי ראובן צבי יהודה (הירשל) פייגלשטוק זצ”ל, מחנך ותיק ושליח חב”ד בעיר במונטריאול.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

את שנות נערותו עשה המנוח זצ”ל בוינה שבאוסטריה, בקהילה היהודית המקומית. אביו היה איש עסקים מלומד, שהקפיד לקבוע עיתים לתורה.

עם פרוץ מלחמת העולם השנייה ברחה משפחתו לבודפשט, בעוד הוא ואחיו נשלחו לאנגליה, שם למדו יחד בישיבה עם פליטים נוספים.

לאחר המלחמה הגיע לקנדה ונכנס ללמוד בישיבת חב”ד שהוקמה בעיר. בשנת תשי”ט נישא עם רעייתו שרה אסתר – והרבי מליובאוויטש זצ”ל היה מסדר הקידושין.

הרב פייגלשטוק שימש כשליח חב”ד במונטריאול, יחד עם רעייתו, במשך למעלה מארבעים שנה.

בהזדמנות סיפר כי בשלב מסוים הרגיש שעול השליחות וניהול בית ספר יהודי כבד עליו. הוא נסע לרבי מליובאוויטש. הרבי שאל אותו מי יחליף אותו בתפקידו. הרב פייגלשטוק השיב במשיכת כתף כי אינו יודע.

הרבי חייך חיוך רחב ואמר: “חמי אמר פעם שהשעה שלאחר חצות היא שעה לא מוצלחת. אבל עד כדי כך? אם הייתי יודע מראש לשם מה מבקש אתה לראות אותי לא הייתי מאפשר זאת. המשך בתפקידך ויהיה בהצלחה”.

הרב פייגלשטוק, כמובן, לא עזב את תפקידו, עד לפרישתו מניהול בית הספר בשנת תשנ”ג.

הותיר אחריו את ילדיו יבדלחט”א – הגאון החסיד רבי יוסף יצחק פייגלשטוק – מארגנטינה, רב קהילות חב”ד והשלוחים בדרום אמריקה, שטערני גרייזמן מקראון הייטס, רבקי טייטלבוים ממיאמי, הרב אברהם מונקובר, חיה מדלי מיוהנסבורג, הרב שניאור זלמן ממונטריאול, הרב שלום בער מלוס אנג’לס, דבורה לאה דוידסון מפיטסבורג, הרב אלתר יהושע מלוס אנג’לס, נכדים ונינים.

רעייתו נפטרה לפני כחמש שנים. בנו, מנחם מענדל, נפטר בשנת תשס”ח.

לימים, סיפר הרב פייגלשטוק בראיון לחב”ד.אורג, על המפגש הראשון שלו עם הרבי הריי”צ מליובאוויטש בשנת תרפ”ט. “אבי ארגן שנבקר במלון שבו התאכסן הרבי. אנחנו, הבנים, עמדנו בחצי עיגול סביב שולחן הרבי. בזה אחר זה פסענו ליד מושבו ונישקנו את ידו. הרבי דיבר איתנו באהבה. כעבור שנים, בניו יורק, אבא שלי היה מזכיר לרבי שהוא דיבר על מאמר חז”ל חנוך לנער על פי דרכו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות