יחגגו ב’טישים’ I פרופ’ חזי לוי: “בחג חנוכה בוודאי לא יהיה סגר יזום”

מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי לא תהיה חובה להתחסן נגד נגיף הקורונה: "נבוא, נסביר ונדבר אל לב האנשים כדי למנוע תחלואה והדבקה" • "החיסונים יגיעו בסדר גודל של הרבעון הראשון והשני של 2021. אולי תגיע סנונית ראשונה בסוף דצמבר, נגבש רשימת עדיפויות עד שבוע הבא"
יוני גרין
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 18:27

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בה עדכן על המאבק בנגיף הקורונה על המאמצים לחיסון האוכלוסייה.

פרופ’ לוי התייחס לאפשרות שיוטל סגר לקראת חג החנוכה בעוד כשבועיים, כפי שהוטל בחגי תשרי ובפסח – והצהיר: “בחנוכה בוודאי לא יהיה סגר יזום. אנחנו נעקוב אחר התחלואה ומה ההשלכות של כל הסרת גבלה, במקום שבו היא תעלה מעל לצפי ותכניס אותנו לדהירה, נצטרך נשקול הסרת הקלות”.

המנכ”ל ציין כי “אנחנו ממשיכים למפות את היישובים לפי צבעים. נכון להיום יש 15 רשויות אדומות ויותר רשויות כתומות. הדבר הזה משרת את ההגבלות לפי שיטת הרמזור שתחל בשבוע הבא”.

הוא התייחס למקדם ההדבקה וציין כי מבחינתו הוא עדיין גבוה מדי. “מקדם ההדבקה עומד היום על 1.06, כלומר גבוה מהמגמה שקבענו במתווה היציאה מהסגר”.

מנכ”ל משרד הבריאות התייחס לנושא החיסונים – ואמר. “החיסונים יגיעו בסדר גודל של הרבעון הראשון והשני של 2021. אולי תגיע סנונית ראשונה בסוף דצמבר. באשר לקבוצה הראשונה שתקבל את החיסון, כרגע עוסקים בזה מבחינה אתית, משפטית ורפואית. כמובן שזה יושפע מקצב ההגעה של החיסונים והחיסונים שנוסו”.

עם זאת, הוא ציין את אנשי הרפואה כמועמדים לקבל את החיסון ראשונים, יחד עם חולים בסיכון.

פרופ’ לוי הדגיש כי אין אפשרות לחסן בכפייה וכי מאמצי הממשלה יתמקדו בהסברה: “לא נכריח אנשים להתחסן נגד קורונה, החוק בישראל לא מאפשר זאת. נבוא, נסביר ונדבר אל לב האנשים למנוע תחלואה והדבקה ולהחזיר את גלגלי המשק לפעילות איתנה”.

על הקולות שמזהירים מפני החיסון – אמר:  “החיסון שיגיע יהיה חיסון בטוח אני מקווה. נביא לארץ חיסונים שכולם עברו אישורים קפדניים ובדיקת תופעות לוואי. אני מעריך שלא יהיו תופעות לוואי קשות רבות, אבל אנחנו נבדוק ונדאג שיגיעו חיסונים שיעברו את כל האישורים”.

פרופ’ לוי התייחס לעליית התחלואה בחברה הערבית ובשטחי הרשות הפלשתינית והסביר שיש כיום התנהלות שלא לפי ההנחיות – וכי משרדו מנסה לפנות למנהיגי הציבור הערבי במטרה למנוע את המשך התפרצות התחלואה.

“בחברה הערבית יש עליה בתחלואה. זה נובע מאירועים, התקהלויות, חתונות ושגרה שאינה תמיד על פי התקנות. אנו פועלים מול הדסק הערבי הרשויות ומובילי דעה להסביר ולומר לאוכלוסיה  שההתנהגות שלה צריכה להשתנות כדי להוריד תחלואה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות