רבנויות שאלו: מתי לעשות ‘שיימינג’ למשקרים על כשרות ומתי לא?

אחרי שרבנויות מקומיות פורסמו מודעות שכללו גם ביטויים שהתפרשו כפגיעה בשמם הטוב של בעלי העסקים - ברבנות הראשית מחדדים ההוראות: פרסמו פרטים, אך היזהרו בכבוד בית עסק שהסיר תעודה מסיבות כלכליות
יוסף גרינבוים
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 13:09

מאיימים ב’שיימינג’ על  בעלי עסקים שמציגים עצמם ככשרים למרות שהסירו את התעודה?

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

במכתב מיוחד שהוציאו הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי, ועו”ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, הם מציינים כי לאחרונה התקבלו במשרד פניות מצד רבנים ברבנויות מקומיות – כיצד לדווח על בתי עסק שהחליטו שלא לקבל שירותי פיקוח כשרותי כרבנות, אך מציגים עצמם ככשרים?

הסיבה לשאלות היא ביקורת קשה שהופנתה בעבר נגד רבנויות שפרסמו במודעות שמות של בתי עסק שעשו זאת –  מודעות שהיו שטענו כי כללו לעיתים גם ביטויים שעשויים להתפרש כפגיעה בשמם הטוב של בעלי העסקים.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, שני הבכירים ברבנות הראשית הבהירו כי חלה חובה לפרסם בתי עסק שהחזיקו עד כה בתעודת כשרות ואינם מחזיקים בה עוד – זאת כדי להתריע בפני סועדים שרגילים לאכול בבתי העסק שהיו עם כשרות עד כה.

במכתב נאמר: “ככל שהסרת הכשרות נובעת מהפרה חמורה של נהלי הכשרות בבית האוכל, באופן שהצדיק את הסרת תעודת ההכשר, בכפוף לכל דין, הרי שהרבנות המקומית רשאית לפרסם בפני הציבור לא רק את דבר הסרת הכשרות, אלא אף את הסיבה להסרת ההכשר, ככל שתראה לנכון, וגם לציין במסגרת הפרסום הזהרה לציבור לבל ייכשל”.

יחד עם זאת, הם מבהירים כי אם בתי עסק מסירים את תעודת הכשרות משיקולים כלכליים ואחרים, ולא בגלל כשל כשרותי, יש להקפיד לא לכתוב ביטויים שעלולים לפגוע בשמו הטוב כגורם שמכשיל את הציבור.

“להקפיד כי לא יופיעו במסגרת הפרסום דברי אזהרה וכיוצא בזה, אלא להסתפק בפרסום דבר הסרת הכשרות והסיבה לכך”, נאמר במכתב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות