סקר מיוחד: 46% מהציבור החרדי ממש לא מאמין לנציגים החרדים

מסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי ל־90% מהציבור החרדי יש אמון מלא בהנהגה הרבנית, ל-62% אין אמון בראש הממשלה, ו-86% אינם נותנים אמון במשטרת ישראל • כמה סבורים שסיקור החרדים בכלי התקשורת החילוניים מוטה נגדם, וכמה נותנים אמון בצה"ל • כל הנתונים
חרדים 10
ט' כסלו התשפ"א / 25.11.2020 12:10

סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה, שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון ‘כלכליסט’ מלמד כי ל-90% מהציבור החרדי יש אמון בהנהגה הרבנית, בעוד שלקרוב לשני שלישים אין אמון בראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הנוגע לניהול המשבר.

קשה לכם? חשים בדידות ודיכאון? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאוד כסף

חברת נתיב נדל”ן חוגגת 30 • ואיך אתם תרוויחו הטבות שלא יחזרו?

על פי הסקר, את מידת האמון המעטה ביותר מקדיש הציבור החרדי למשטרת ישראל: 86% אינם נותנים בה אמון.

62% מהחרדים אינם נותנים אמון בראש הממשלה בכל הנוגע לניהול המשבר. 23% בלבד מקרב הציבור החרדי נותנים אמון במשרד הבריאות ו־75% – לא מאמין לו. בכלכליסט מציינים כי זוהי נקודת שפל חמורה בעמדת החרדים כלפי מערכת הבריאות.

61% מהציבור החרדי סומכים על הרבנים בהערכת סיכון הקורונה ורק 22% על מומחי רפואה.

ההערכות שגל ההדבקה בציבור החרדי יוביל למשבר באמונה בחכמים התבדו לחלוטין: לפי הסקר ל-90% מהציבור החרדי יש אמון בהנהגה הרבנית בנושא משבר הקורונה, ורק ל־7% אין.

מנגד, דווקא בגזרת היחס לצה”ל נרשמה הפתעה: רק ל־44% מהחרדים אין אמון בצה”ל ופיקוד העורף, ול־47% יש.

גם הפוליטיקאים החרדיים ‘זוכים’ לציון גרוע: 46% מהציבור החרדי אינם נותנים אמון בפוליטיקאים החרדים – ומצבם גרוע יותר מאשר האמון לו זוכה צה”ל.

מהסקר עולה בבירור שמבחינת הציבור החרדי, הגורמים העיקריים לתחלואה הגבוהה אצלם אינם הנחיות הרבנים וגם לא הצפצוף על ההנחיות ממערכת הבריאות: 58% סבורים שהגורם העיקרי הוא צפיפות הדיור בקרבם. הגורם השני הוא הממשלה עם 22%, מתוכם 8% בשל חוסר העברת מידע מתאים לציבור החרדי, 12% על אי־התחשבות באורח החיים החרדי ו־2% על היעדר אכיפת ההנחיות.

לעומת זאת, חוסר הציות של הציבור החרדי להוראות הממשלה מקבל רק 4.5% והנחיות הרבנים להמשיך בלימודים ואירועים רק 2%.

מצד שני, 81% מהחרדים טוענים שהם מקפידים על הנחיות משרד הבריאות, אף שהסקר מגלה תמיכה המונית של 68% בפתיחת תלמודי התורה בניגוד להנחיות.

על דבר אחד יש כנראה הסכמה כללית: 90% מהמשיבים סברו שהמשבר הזיק מאוד ליחסי חרדים ולא חרדים.

בנוסף, 90% מהמשיבים סבורים כי הסיקור של הרחוב החרדי בכלי התקשורת החילוניים, מוטה נגד החרדים.

81% סבורים כי העובדה שעל החרדים נאסר להתפלל בבתי הכנסת והלא חרדים יכלו לקיים הפגנות, היא הוכה לאפליה נגד הציבור החרדי.

את הסקר בנושא החרדים והקורונה ערך מרכז גוטמן לחקר דעת קהל במכון הישראלי לדמוקרטיה בראשות פרופ’ תמר הרמן. הסקר בוצע בידי מכון ‘סקר כהלכה’ ורואיינו בו בטלפון 860 איש, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה החרדית הבוגרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות